موضوعات داغ

تولید مرسدس بنز کلاس X در اردیبهشت ۹۹ به پایان می‌رسد؛ پایان تلخ پیکاپ پرمیوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شایعات درباره پایان تولید مرسدس بنز کلاس ایکس از تابستان گذشته به گوش می‌رسید، جایی که گفته شد این پیکاپ به دلیل تصمیم دایملر برای کاهش هزینه‌ها دیگر تولید نخواهد شد. به نظر می‌آید این شایعه کاملا درست بوده چون مرسدس تایید کرده تولید این وانت در اردیبهشت سال ۹۹ در کارخانه نیسان در بارسلونا به پایان خواهد رسید.
این خبر توسط یکی از مقامات مرسدس اعلام شده که گفته کلاس ایکس یک مدل خاص است که فقط در بازارهایی مثل استرالیا و آفریقای جنوبی طرفدار دارد. مرسدس مدام در حال چک کردن بازار محصولات خودش است تا بداند کدام مدل‌ها باید همچنان تولید شوند و تولید کدامیک از آن‌ها باید به پایان برسد. این خودروساز آلمانی با وجود اینکه از آغاز تولید کلاس ایکس فقط ۳ سال می‌گذرد تصمیم گرفته تولید آن را متوقف کند.

مرسدس بنز کلاس ایکس

مرسدس بنز کلاس ایکس

مرسدس ابتدا قصد داشت این پیکاپ را در آرژانتین هم تولید کند تا آن را راحت‌تر به مشتریان آمریکای جنوبی عرضه کند، اما دایملر با اشاره به اینکه قیمتی که مدنظر مشتریان آمریکای جنوبی بوده برای شرکت مقرون به صرفه نیست در سال ۲۰۱۹ نظرش را در این مورد تغییر داد. مرسدس ایکس کلاس که شاسی آن تقریبا با رنو آلاسکان یکی است، در مقایسه با همتایان خودش قیمت خیلی بیشتری دارد.
در مقایسه قیمت این سه وانت در آلمان، قیمت مرسدس از ۴۹ هزار یورو شروع می‌شود که ۱۶ هزار یورو گرانتر از نیسان ناوارا و ۴ هزار یورو گرانتر از رنو آلاسکان است. نکته دیگر اینکه هم‌اکنون فقط کلاس ایکس با موتور دیزلی V6 در سایت مرسدس موجود است و دیگر خبری از X250d و X220d چهار سیلندر نیست.
در سال ۲۰۱۸ فقط ۱۶۷۰۰ نسخه از کلاس ایکس که عرضه آن از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود به فروش رسید. در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۵۳۰۰ نسخه کاهش یافت. کلاس ایکس آن‌قدر دوام نخواهد داشت تا فیس‌لیفت آن ساخته شود. همچنین قرار بود نسخه پرچمدار با موتور V8 برای آن عرضه شود که این اتفاق هم نخواهد افتاد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد