موضوعات داغ

تایر سایبری پیرلی توسط اینترنت 5G با رانندگان ارتباط برقرار می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیرلی اعلام کرد تایری ساخته که می‌تواند اطلاعات سطح جاده مثل شرایط خطرناک احتمالی را توسط شبکه وایرلس 5G به اطلاع رانندگان برساند. این تایر همچنین می‌تواند اطلاعاتی برای دیگر خودروهای داخل جاده ارسال کند.
تایر سایبری پیرلی به یک سنسور داخلی مجهز شده که اطلاعات مرتبط با مدل تایر، مسافت طی شده و شرایط خطرناک احتمالی را به راننده منتقل می‌کند. حین شرایط رانندگی ناایمن، اطلاعات به دست آمده توسط سنسورهای داخلی باعث می‌شود سیستم‌های دستیار رانندگی وارد عمل شوند.

تایر سایبری پیرلی

تایر سایبری پیرلی

این تکنولوژی به لطف شبکه 5G به دیگر خودروها هم کمک می‌کند رانندگی ایمنی داشته باشند. اگر خودرو مجهز به تایر سایبری پیرلی روی جاده خیس حرکت کند، این تایر هشداری به خودرو پشت سر می‌دهد تا آن را از شرایط پیش‌رو آگاه کند. البته پیرلی اولین شرکتی نیست که چنین تایری تولید کرده است. بریج‌استون هم یک تایر مفهومی متصل در نمایشگاه لوازم الکترونیکی به نمایش گذاشت که با تکنولوژی دستیار رانندگی خودرو سازگار است.
این فقط یک ارائه برای نمایش قابلیت‌های این تکنولوژی در حال پیشرفت بود، و این تایرها هنوز برای فروش عرضه نشده‌اند. همچنین مشخص نیست چه زمانی این تایرها وارد بازار می‌شوند، اما انتظار می‌رود این اتفاق اواخر امسال یا اوایل ۲۰۲۱ رخ دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد