موضوعات داغ

الزام نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

عکس مطلب اول
محمد عظیمیان، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در رابطه با نقل و انتقال سند خودروها گرفته شده است، می گوید که باتوجه به مبنای قانونی نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نقل و انتقال سند خودرو براساس قانون و به موجب سند رسمی همچنان در دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد. دیدگاه قانونگذار در این خصوص تغییری نکرده است و بلکه اخیرا بر روی آن تاکید دوباره شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، محمد عظیمیان نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور به تصمیم اخیر در بحث قانونی نقل و انتقال سند خودرو اشاره کرده و می گوید که یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین و تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است و طبق ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تاکید شده است که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز می بایست در مراکز تعویض پلاک صورت گیرد.
بنابراین، حوزه فعالیت این دو با یکدیگر تفکیک خواهد شد و تنظیم سند رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانونگذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز به موجب آن تغییری نکرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/17
چرا خرج روی دست مردم می گذارید؟ همان سند پلیس کافیه دیگه؟ کسب درآمد از جیب مردم بدبخت انسانی نیست