موضوعات داغ

۳۰ دقیقه تا یک خرید مطمئن خودرو فاصله هست!

عکس مطلب اول
این روزها دیگر این یک اصل بدیهی است که خودروی دست دوم را قبل از خرید باید کارشناسی کرد. به همین سبب کارشناسی بی‌طرفانه از سوی یک کارشناس خبره از هر چیزی مهمتر است چون به شما این اطمینان را می‌دهد در خرید خود اشتباهی نکرده‌اید و خریدی مطمئن خواهید داشت.
دانستن زیر و بم بخش‌های فنی، قطعات تعویضی، تعمیرات بدنه، رنگ‌شدگی بدنه، نقص مدارک، نقص تجهیزات و آپشن‌ها، دست‌کاری‌ کیلومترشمار و... کار ساده‌ای نیست و هر کس که پشت فرمان می‌نشیند دلیل نمی‌شود تمام این دانش و مهارت را داشته باشد.
مشورت با کارشناس خودرو توصیه ما به شماست؛ حتی اگر می‌خواهید خودرویی را از آشنا و بستگان بخرید. چون گاهی ممکن است معایبی در خودرو وجود داشته باشد که صاحب خودرو هم از آن بی‌اطلاع بوده و برای همین، خریدار هم بی‌اطلاع بماند. در نتیجه یک کارشناس خبره می‌تواند به شما کمک کند تا با اطلاعات کافی و با شفافیت کامل نسبت به خرید یک خودرو اقدام کنید.

کارنامه

کارنامه

با توجه به این نیاز بازار، سایت دیوار به عنوان مرجع خرید و فروش خودرو در کشور همکاری تازه خود با «کارنامه» را آغاز کرده است. «کارنامه» سرویس کارشناسی خودرو در محل است که ظرف ۳۰ دقیقه در محلی که شما مشخص کرده‌اید حاضر می‌شود و در کمتر از یکساعت گزارش کامل و جامع و قابل فهمی از وضعیت خودرو ارائه می‌کند. سرویسی که دست دلالان و کلاهبرداران را بازار خرید و فروش خودروی دست دوم کوتاه می‌کند.

کارشناسی حرفه‌ای برای مقابله با متقلبان حرفه‌ای
تصادف، دست‌کاری کیلومترشمار، آسیب دیدگی قطعات، فرسودگی، رنگ‌خوردگی، وجود خش و لک، تعمیرات کلی موتور و... از جمله مواردی است که موجب می‌شود تا قیمت یک خودرو در زمان فروش به شدت افت کند. به همین دلیل صافکاران و نقاشان خودرو حرفه‌ای‌تر شده‌اند و می‌توانند به نحوی ایرادات بدنه خودرو را رفع کنند که بدون ابزار پیشرفته قابل تشخیص نباشد.
اطلاع داشتن از ضعف‌ها و نقص‌های خودرو علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا شما بابت خرید یک خودرو هزینه اضافه نکنید؛ برای سلامت و حفظ جان خود، خانواده و سرنشینان اتومبیل هم ارزش قائل شده‌ باشید. طبیعی است خودرویی که تصادف کرده ممکن است پس از تعمیر دیگر به استانداردهای اولیه ایمنی خود دست پیدا نکند.
این تمام ماجرا در زمینه کلاهبرداری‌های فروش خودرو نیست. نکته دیگری که باید آن را بدانید این است که در زمان فروش یک خودرو، کیلومتر آن را دستکاری می‌کنند تا مشخص نباشد این خودرو چه میزان کار کرده است و اینها تنها چند مورد از فریبکاری‌هایی است که بی‌اطلاعی خریدار یا فروشنده باعث می‌شود، خریداران متضرر شوند.

کارنامه

کارنامه

حالا خودروها هر چقدر پیشرفته‌تر و به روزتر باشد برای تشخیص سلامت خودرو نیاز به توانایی و قابلیت‌های بالاتری خواهید داشت. برای خرید و فروش یک خودروی پیشرفته خارجی لازم است تا تمام آپشن‌های آن مورد بررسی قرار گیرد. افراد دلال و سودجو در این میان حسابی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند. به عنوان مثال خودروهای وارداتی را با کم‌ترین آپشن و تجهیزات می‌خرند و به صورت دستی روی آنها آپشن نصب می‌کنند؛ بعد خودرو را با عنوان آپشن‌های فابریک در بازار می‌فروشند بدون آنکه روح شما از این موضوع به عنوان خریدار مطلع شود.
حالا برای آنکه چنین اتفاقاتی کمتر رخ دهد نیاز است تا با کار کارشناسی، کلاهبرداری‌های این افراد سودجو را تشخیص و آنها را برملا کرد. کارشناسان «کارنامه» علاوه بر اینکه در زمینه وجود معایب در خودروهای مختلف به شما کمک خواهد کرد؛ ۴۳۵ آیتم را نیز در خودرو بررسی می‌کنند و یک گزارش کار کامل از وضعیت سلامت خودرو در اختیار درخواست‌کننده قرار خواهند داد. یعنی می‌توان این‌طور به یک کارشناس «کارنامه» نگاه کرد که او سرنوشت و سرگذشتی که بر یک خودروی دست دوم گذشته است را می‌داند و در گزارش کار برای شما آن را روایت می‌کند.

با کارنامه، شفاف خرید و فروش کنید
این گزارش کار موجب می‌شود تا بتوان بر روی خودروی دست‌دوم قیمتی متناسب گذاشت. یک تخمین درست بدون داشتن اطلاعات دقیق از زیر و بم خودرو ممکن نیست. چون در هر صورت هیچ کس مانند یک کارشناس خبره نمی‌تواند از وضعیت یک خودروی دست دوم مطلع شود.
کارشناسان «کارنامه» با دسترسی به اطلاعات آگهی‌های سایت دیوار و همین‌طور قیمت‌های روز بازار، برآورد دقیقی از قیمت یک خودرو کارکرده ارائه می‌دهد. قیمتی که به احتمال بسیار زیاد درست است و می‌توان روی آن حساب باز کرد.
اما این نکته را فراموش نکنید کارشناسی خودرو توسط کارشناسان «کارنامه» با معاینه فنی تفاوت دارد. کارشناس خودروی «کارنامه» تمام آیتم‌ها را به صورت جامع از مواردی همچون وضعیت فنی، بدنه، آپشن‌ها و مدارک حقوقی خودرو و... در اختیار درخواست‌کننده قرار می‌دهد. در صورتی که در معاینه فنی تنها چند آیتم بسیار مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمی‌توان با اتکا به آن تخمین درستی زد.
اگر دوست دارید بدانید که «کارنامه» چطور در سایت دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد بد نیست سری به این سایت بزنید و در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید.


منبع :‌ ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد