موضوعات داغ

تعهد معوق خودروسازان چه میزان است؟

عکس مطلب اول
عباس تابش رئیس سازمان حمایت درباره وضعیت آشفته بازار خودرو اظهار داشت: قیمت محصولات خودروسازان در کارخانه هیچ افزایشی نداشته و سوداگران باعث افزایش قیمت در بازار و قیمت سازی در فضای مجازی هستند. البته یکی دیگر از عوامل موثر در این افزایش قیمت، پول های سرگردان یا نقدینگی مازاد در دست مردم است که برای حفظ ارزش پول خود به بازار خودرو ورود می کنند و با ایجاد یک تقاضای کاذب باعث افزایش قیمت خودرو می شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، وی ادامه داد: دو خودروساز بزرگ کشور توانسته اند از تولید 4 هزار خودرو تجاری و بدون نقص عبور کنند . سایر شرکت های CKD نیز بیش از 200 دستگاه تولید دارند و تمام سعی بر افزایش تولید است.
رئیس سازمان حمایت در ادامه درباره مدل ثبت نام خودرو گفت: به دنبال تغییر مدل ثبت نام هستم تا از تقاضای کاذب جلوگیری کنیم و همچنین با کمک متولیان شبکه های مجازی جلوی سفته بازی را بگیریم. وی در ادامه در خصوص بازرسی از بازار خودرو بیان داشت: خودرو چه از نظر قیمت و چه کیفیت و حتی واردات قطعه تحت بازرسی های سازمان حمایت قرار دارد.
تابش درباره پیشنهاد خودروسازان و قطعه سازان برای فروش محصولات با قیمت حاشیه بازار به منظور کاهش قیمت ها گفت: اگر این اجازه به خودروسازان داده شود، وضعیت بدتر خواهد شد. وی در ادامه با بیان اینکه معیار سازمان حمایت اسناد و قیمت تمام شده است، افزود: سازمان حمایت بر اساس قانون فقط می تواند یک سود متعارف برای یک محصول اختصاص دهد و در صورت فروش محصول بالاتر از این سود، گرانفروشی تلقی می شود. اگر در این شرایط قیمت در کف بازار زیاد است، باید این دلایل را حذف کنیم.
300 هزار تعهد معوق خودروسازان
رئیس سازمان حمایت در خصوص تعهدات معوق خودروسازان گفت: خودروسازان 300 هزار تعهد معوق دارند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط خودروسازان این تعهدات تا خردادماه 99 به صفر می رسد. بر اساس تصمیم وزارت صمت نیز خودروسازان به ازای ایفای دو تعهد پیش فروش گذشته خود می توانند مجوز یک پیش فروش را دریافت کنند که این مورد به کاهش تعهدات کمک زیادی خواهد کرد. همچنین در شرایط تحریمی یکی از بزرگترین اتفاق صنعت خودرو به صفر رسیدن خودروهای کف انبار است.
وی در ادامه تاکید کرد: با اصلاحاتی از جمله واگذاری، کوچک سازی، تامین منابع و واگذاری سهام های اضافی خودروسازان طبق وعده وزیر صنعت تا آخر سال ۹۹ ساماندهی این صنعت را انجام دهیم.
تابش در پایان تصریح کرد: البته در خودرو‌های آپشنال و با پلتفرم جدید که معوقات ندارند، خودروسازان می توانند فروش فوری و پیش فروش داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد