موضوعات داغ

فروش سهمیه بنزین تاکسی ها در بازار سیاه سوخت

عکس مطلب اول
ناصر رئیسی فرد عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت در خصوص مصرف بنزین اظهار داشت: بعد از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، مصرف سوخت در کوتاه مدت کاهش می یابد، اما بنزین ماهیت مصرفی دارد و مصرف کننده با توجه به نیاز خود مصرف را تنظیم می کند. در صورت ایجاد روش های صحیح در ارائه سوخت، می توان مصرف را کنترل و نیاز بازار را تامین کرد، اما به دلیل برخی تصمیمات اشتباه شاهد ناهنجاری های زیادی در سوخت رسانی هستیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، وی ادامه داد: با ایجاد بازار سیاه و افزایش زمان سوخت گیری، شاهد ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها هستیم. این بازار سیاه عمدتا مربوط به خودروهای عمومی با سهمیه اختصاصی بالا است. در بعضی از جایگاه ها نیز رانندگان تاکسی حضور دارند و با فروش سهمیه بنزین خود باعث ایجاد بازار سیاه بنزین می شوند. همچنین قیمت بنزین در بازار سیاه بین 1500 تا 3 هزار تومان است که به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار تعیین می شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت در ادامه بیان داشت: افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف بنزین در درازمدت نیست وباید با واقعی سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد. زمانی مصرف سوخت کاهش می یابد که شرکت های خودروسازی خودروهای کم مصرف با رعایت استانداردها تولید کنند.
رئیسی فرد در پایان تصریح کرد: درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساخت های کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استان ها هزینه شود تا از مهاجرت و کارکردن با خودرو در شهرهای بزرگ که خود منشا بسیاری از ناهنجاری هاست، جلوگیری شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/25
من نمیدونم کی به اینا میگه که راننده های تاکسی بنزین شونو میفروشن،،،250لیتر بنزین به راننده تاکسی بدبخت میدید که میشه روزی 8لیتر....
نشستن تو جای گرم و نرم شون خبر از زندگیه ما راننده های تاکسی ندارن بعد برای خودشون نشستن حرف میزنن،،،آدمایی که تو نازونعمت زندگی میکنن خبراز زندگی ماها ندارن بعد به دروغ میگن راننده های تاکسی بنزین میفروشن،،،،بیایید ی کاری بکنید همین 250لیتر بنزینم قطع کنید که خیالتون راحت بشه،،،که دیگه روی اعصاب ما راننده ها راه نرید بعدشم اصلا فرض بر این بگیریم که این اتفاق میفته سهمیه ی خودشونو اگه راست میگید و زورتون میرسه برید
یقه ی اون کسایی رو بگیرید که پول این کشور رو
به تاراج میبرن.