موضوعات داغ

نسل جدید کیا سورنتو مدل 2021 رسماً معرفی شد + عکس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه ها انتشار تصاویر جاسوسی از خودروی کیا سورنتو که اواخر چهره آن را بدون پوشش نشان میداد، باعث شد تا کیا را مجبور به انتشار اولین تصاویر رسمی از آن کند. حال با انتشار تصاویر رسمی این خودرو از سوی شرکت خودروسازی کیا، می توانیم نگاه دقیق تری به نسل جدید این شاسی بلند پرمخاطب جهانی داشته باشیم و اینکه دقیقا با چه تغییراتی در نسل جدید خود همراه بوده است.
طراحی ظاهری، بزرگ ترین تغییر کیا در ورود به نسل جدید سورنتو بوده است و همانطور که می بینید، ظاهر این خودرو چه در قسمت جلو و چه در قسمت عقب با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. به طوری که برای مقایسه آن با نسل قبل می توانیم به چراغ های جدیدی اشاره کنیم که اندازه قاب آن نسبت به نسل قبل کوچک تر شده است، اما تعداد چراغ های اصلی روشنایی بیشتر شده و همچنین تکنولوژی پیشرفته تری درون آن استفاده شده است. قسمت بعدی جلوپنجره اتومبیل است که ظاهری متفاوت به خود گرفته و داخل آن ورودی هوای بزرگ تری دیده می شود و حاشیه های کرومی آن تا اطراف چراغ های جلو کشیده شده است. مجموعه سپر اتومبیل هم به کلی تغییر کرده و چراغ های اطراف سپر در نسل قبلی، حالا کمی داخل تر آمده تا امکان تعبیه ورودی هوا در اطراف سپر را برای طراحان فراهم کند.

کیا سورنتو 2021

کیا سورنتو 2021


ادامه این تغییرات در قسمت عقب هم دیده می شود و شاهد یک طراحی کاملا جدید در این بخش هستیم، ولی طراحی این قسمت بویژه چراغ های عمودی شکل آن باعث شده تا در نگاه اول به یاد خودروی شاسی بلند "رولزرویس کالینان" بیفتیم که سال گذشته معرفی شد. به طور کلی در قسمت عقب خطوط شکسته بیشتری دیده می شود و چراغ های عمودی شکل آن جدا از هم طراحی شده و جای خود را با چراغ های پهن و بزرگ نسل قبل عوض کرده است و همین کار باعث شده تا کیا مجبور به انتقال برخی از چراغ های کاربردی همچون "چراغ دنده عقب" به گوشه های چپ و راست سپر شود که جزییات آن را می توانید در تصاویر شاهد باشید.
این تمام ماجرا نیست، زیرا بهترین بخش تغییرات کیا در نسل جدید کیا سورنتو مربوط به داخل آن می شود که با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده و نشان می دهد که این خودروساز کره ای خود را برای رقابت با بزرگان صنعت خودروسازی همچون مرسدس بنز آماده کرده است. در نسل جدید کیا سورنتو با ورود به داخل کابین، پا به جایی خواهید گذاشت که غرق در روکش های چرمی باکیفیت شده، از یک صفحه نمایشگر 10.12 اینچی لمسی در بالای کنسول و همچنین از یک نمایشگر 12.3 اینچی کاملا دیجیتال به عنوان صفحه کیلومتر استفاده شده است. اهرم دنده در نسل جدید کیا سورنتو حذف شده و جای خود را به دکمه های عملکردی داده است و زیبایی کابین زمانی به اوج خود می رسد که شب را با روشنایی چراغ های رنگی قرار گرفته در داشبورد رانندگی کنید. در مجموع می توان گفت که شرکت خودروسازی کیا تمامی قسمت های داخل کابین را تغییر داده تا تجربه متفاوتی برای کاربران خود در نسل جدید کیا سورنتو خلق کند.

کیا سورنتو 2021

کیا سورنتو 2021


در نسل جدید کیا سورنتو، ابعاد بزرگ تری نسبت به نسخه قبلی در نظر گرفته شده است و بیشترین افزایش طول را می توانیم برای فاصله بین دو محور اتومبیل بدانیم که با افزیش 35 میلی متری همراه بوده و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد، درحالی که سایر قسمت های اتومبیل افزایش تقریبا 10 میلی متری را تجربه کرده اند.
باوجود انتشار تصاویر رسمی، جزییات دقیقی از مشخصات فنی اتومبیل منتشر نشده است و جزییات بیشتر آن پس از معرفی رسمی و نهایی در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال ارائه خواهد شد، اما طبق گفته ها نسل جدید کیا سورنتو در بخش فنی به همراه یک موتور دیزلی 2.2 لیتری 199 اسب بخاری و همچنین یک سیستم محرک هیبریدی راه اندازی خواهد شد که متشکل از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری و یک موتور الکتریکی 59 اسب بخاری متصل به باتری های 1.5 کیلووات ساعتی خواهد بود. اگرچه گفته می شود که به دنبال عرضه این خودرو، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی جدید با مجموع قدرت 261 اسب بخاری در دسترس کاربران قرار می گیرد که موتور برقی 89 اسب بخاری و باتری های 16.6 کیلووات ساعتی خواهد داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/28
همانطور که میدانیم هیوندا از طراحن اروپایی برای طراحی محصولاتش استفاده میکنه و کیا از طراحان امریکایی
و در این مدل خیلی بیشتر در ظاهرش شبیه ماشین های امریکایی شده
1398/11/28
دمشون گرم ، حرف ندارن
1398/12/1
درست همون موقع که فک میکنی بهتر از این نمیشه یه چیز بهتر میسازن