موضوعات داغ

اعمال جریمه برای رانندگان خودرو با سرنشین بدون کمربند

عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون اجتماعی پلیس راهور در صورتی که سرنشینان خودرو کمربند ایمنی صندلی‌های جلو و عقب را نبندند راننده خودرو جریمه خواهد شد.
به نقل از ایرنا، سرهنگ عین‌الله جهانی توضیح داد: «برابر قانون استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسائل نقلیه در جاده‌های برون شهری و بزرگراه ها از الزامات قانونی است براین اساس چنانچه مسافران تمامی وسایل نقلیه از جمله اتوبوس ها، کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، راننده برابر قانون مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه می شود.»
این گفته ها با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و سفرهای نوروزی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این ایام آمار مرگ و میر و مجروحین تصادفات برون شهری با اتوبوس افزایش قابل توجهی می یابد.
سرهنگ جهانی در ادامه افزود: «نبستن کمربند ایمنی سبب می شود تا تعداد آسیب دیدگان و فوت شده‌ها افزایش یابد. با بستن کمربند ایمنی، سرنشینان خودرو گویا قطعه‌ای از قطعات خودرو هستند اما افرادی که کمربند نبسته اند مانند شی سرگردان داخل خودرو با کوچک ترین ضربه یا واژگونی به شدت پرتاب می شوند.»
وی در انتها افزود: «یک فیلم آموزشی به شرکت های حمل و نقل عمومی بین شهری ارائه شده و مکلف شده اند تا قبل از حرکت، این فیلم را برای آموزش مسافران در داخل اتوبوس پخش کنند و بعد از پخش این فیلم شروع به حرکت کنند. از سوی دیگر مسافران هر گونه تخلف از سوی راننده اعم از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز را به سامانه پیامکی۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند تا وسیله نقلیه مورد نظر در اولین پاسگاه پلیس متوقف شده و تذکرات لازم به راننده اعلام شود.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد