موضوعات داغ

نیسان پیکاپ صفرکیلومتر در مقابل نیسان ناوارا کارکرده، کدام‌یک ایمن‌تر است؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نیسان پیکاپ یا نیسان فرانتیر یا نیسان NP300 یا نیسان ناوارا خودرویی محبوب و کاربردی است که در بسیاری از نقاط جهان و به ویژه کشورهای در حال توسعه همچنان به تولید می‌رسد. این خودرو در ایران توسط پارس خودرو مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شد و اکنون نمونه چینی آن با نام پیکاپ ریچ توسط همین شرکت تولید می‌شود. نخستین نمونه‌های نیسان NP300 در سال 1997 به تولید رسیدند و این خودرو هنوز در آفریقا با همان شکل و شمایل به تولید می‌رسد. بنابراین جای بسی خوشحالی است که علاوه بر کشورمان، در دیگر نقاط جهان نیز خودروهایی از رده خارج و قدیمی هنوز به تولید رسیده و با نام صفرکیلومتر به مشتریان عرضه می‌شوند!
نیسان پیکاپ تولید شده در آفریقای جنوبی یکبار در سال 2018 مورد تست و بررسی موسسه ایمنی Global Ncap یا انکپ جهانی قرار گرفت و صفر ستاره ایمنی از تست تصادف این موسسه دریافت کرد! شرکت نیسان آفریقای جنوبی حدود یکسال زمان را صرف ایمن‌سازی این خودرو قدیمی کرد تا بلکه بتواند تولید آن را همچنان ادامه دهد. با این حال موسسه انکپ اصرار دارد که خودروهای قدیمی هرچه سریع‌تر از خطوط تولید جمع‌آوری شده و با خودروهای جدیدتر و ایمن‌تر جایگزین شوند. این موسسه برای اثبات فرضیه خویش، یک تست تصادف رودررو ترتیب داد.
در یک سو نیسان پیکاپ صفر کیلومتر یا نسل اول نیسان ناوارا ساخت آفریقای جنوبی قرار دارد که براساس فناوری دهه نود میلادی ساخته شده است. در سوی دیگر جدید نیسان ناوارا قرار گرفته که توسط سایت تولیدی نیسان در اسپانیا ساخته می‌شود. نیسان ناوارا نسل جدید نمونه دست دوم است و به راحتی نشان می‌دهد که تفاوت بین ایمنی خودروهای جدید و قدیمی به تفاوت بین زندگی و مرگ ختم می‌شود. این ویدیو به خوبی نشان می‌دهد چرا واردات خودروهای دست دوم اروپایی می‌تواند برای ساکنین کشورهای کمتر توسعه یافته سودآور باشد و چرا مونتاژ خودروهای قدیمی و از رده خارج به اقتصاد کشورهای در حال توسعه ضرر می‌رساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد