موضوعات داغ

آیا قیمت ها با ترخیص خودروهای وارداتی کاهش می یابد؟

عکس مطلب اول
بابک کریمخان عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور درباره مصوبه هیات دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور اظهار داشت: بعید است ترخیص این خودروها تاثیر زیادی روی کاهش قیمت ها داشته باشد. زمانی که در خصوص خودروهای وارداتی صحبت می شود باید به کلاس خودرو نیز توجه کنیم، زیرا برخی از این خودروها لاکچری بوده و مصرف کننده خود را دارند و با ترخیص آن ها تاثیری محدودی بر روی کاهش قیمت این نوع خودروها خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور در ادامه درباره تاثیر ترخیص این خودروها بر روی قیمت ها گفت: ترخیص خودروهای وارداتی روی قیمت خودروهای کلاس معمولی که قشر عادی جامعه از آن استفاده دارند و قیمت زیر 200 تا 300 میلیون تومان دارد، تاثیر چندانی نخواهد داشت. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آزاد شدن واردات خودرو به شکست انحصار خودرو در داخل و کاهش قیمت‌ها کمک می کند یا نه نیز گفت: وقتی درباره قیمت خودروهای داخلی صبحت می کنیم باید یکسری واقعیت ها را ببینیم و اینکه اگر بخواهیم همین خودروها را از کشورهای دیگر وارد کنیم، قیمت تمام شده آنها چقدر خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: قیمت خودروهای معمولی داخلی به طور میانگین بین 6 تا 12 هزار دلار است که اگر بخواهیم این خودروها را با دلار 13 تا 15 هزار تومانی وارد کنید، خودرویی مانند پراید حدود 78 میلیون تومان قیمت گذاری می شود و بر روی این قیمت باید هزینه حمل و نقل، گمرک و ... را نیز اضافه کرد که ممکن است به 100 میلیون تومان برسد.
این فعال صنعت خودرو در پایان تصریح کرد: عاملی که باعث می شود قیمت خودروهای داخلی گران به نظر برسد کاهش ارزش پول ملی کشور است و نباید این نکته نادیده گرفته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد