موضوعات داغ

پیکاپ پژو لندترک؛ نخستین پیکاپ دودیفرانسیل شیر فرانسوی معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پژو لندترک به عنوان نخستین پیکاپ شرکت فرانسوی با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک و سه سبک بدنه معرفی شد. پژو تولیدکننده مطرحی در بخش خودروهای دودیفرانسیل تجاری نیست، با این وجود تاکنون چندین وانت تجاری به بازار عرضه کرده است که از آن جمله می‌توان به وانت پژو 404 و پژو 504 در گذشته‌های دور، وانت پژو 207 و یک پیکاپ برای بازار آفریقا اشاره کرد. این شرکت قصد دارد تا بازار پیکاپ‌های خود را در آمریکای جنوبی و آفریقا گسترش دهد و به همین دلیل به دنبال توسعه خط تولید خودروهای چهارچرخ محرک خود است.
به همین منظور پژو لندترک در سه سبک بدنه معرفی شد. این پیکاپ حاصل همکاری دو شرکت پژو و چانگان چین است و با خودرویی به نام چانگان Kaicheng F70 ساختار مشابهی دارد که حدود یکسال پیش به بازار معرفی شد. پژو لندترک در سه سبک دوکابین، تک کابین و تک کابین همراه با شاسی عرضه می‌شود. بنابر گفته پژو این خودرو در دو تیپ از امکانات و تجهیزات به بازار عرضه خواهد شد تا بتواند همزمان نیازهای کاری و خواسته‌های خانوادگی را برطرف سازد.

پژو لندترک

پژو لندترک

پژو لندترک با دو نوع سیستم انتقال قدرت 4x2 و 4x4 عرضه می‌شود که هر دو مدل از موتور 2.4 لیتری بنزینی بهره می‌برند. این پیشرانه قادر است حداکثر 210 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور ارائه کند. این قدرت و گشتاور از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک ساخت پانج به چرخ‌ها انتقال خواهد یافت. پژو همچنین یک موتور 1.9 لیتری دیزلی را نیز برای پژو لندترک در نظر گرفته که 150 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پژو لندترک خودروی سنگینی نیست و تنها 1950 کیلوگرم وزن دارد. بنابراین به نظر می‌رسد قدرت پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای آن کفایت کند.
برای طراحی کابین پژو لندترک از کابین پژو 3008 الهام گرفته شده و شاهد یکی از زیباترین فضاهای داخلی هستیم که تاکنون در یک پیکاپ دیده شده است. سیستم تهویه دو ناحیه‌ای و دوربین‌های ایمنی، سیستم کنترل پایداری، شش کیسه هوا و سیستم هشدار خروج از خط بخشی از تجهیزات پژو لندترک هستند، در حالیکه امکانات معمول رفاهی در این خودرو به چشم می‌خورند. پژو قصد ندارد که این خودرو را در بازار اروپا عرضه کند و بنابراین تنها در بازار کشورهای در حال توسعه به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد