موضوعات داغ

نگاهی به قیمت رنو مگان اتوماتیک در بازار آزاد، باوقار فرانسوی + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو مگان یکی از سدان‌های جذاب بازار ایران است که پس از گذشت چندین سال از توقف تولید آن و عرضه خودروهای جدیدتر از آن نظیر رنو فلوئنس یا رنو اسکالا، همچنان از رونق خرید و فروش در بازار برخوردار است. رقبای هم قیمت رنو مگان در زمان عرضه محصولاتی همچون هیوندای آوانته یا مزدا 3 تیپ 3 بودند که پس از توقف تولید تمامی این خودروها، اکنون سدان‌های سالخورده فرانسوی، کره‌ای و ژاپنی با محصولات تازه نفس چینی نظیر چری آریزو 5 یا جک J5 رقابت می‌کنند.
افزایش روزافزون قیمت رنو مگان اتوماتیک در سال‌های گذشته یکی از عجایب عجیب‌ترین بازار خودرو جهان بوده است. آخرین نمونه‌های رنو مگان در سال 92 از خط تولید پارس خودرو خارج شدند و از آن روز تاکنون قیمت این خودرو دایما در وضعیت صعودی قرار داشته است. در همان سال نمونه‌های کارکرده رنو مگان با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان به فروش می‌رسیدند، در حالی‌که همزمان نسخه‌های صفر کیلومتر رنو فلوئنس توسط نگین خودرو با قیمتی مشابه در بازار به فروش می‌رسید.
البته خودروهای هم قیمت رنو مگان نیز در این چندسال دچار افزایش قیمت شده‌اند و برای خرید یک مزدا 3 تیپ 3 یا یک هیوندای آوانته کارکرده باید به همان میزان یا بیشتر پول پرداخت کنید. هارمونی طراحی رنو مگان، فضای مناسب کابین و فرمان نرم، از مزایای این خودرو برای مشتریان ایرانی هستند که پس از گذشت سال‌ها همچنان می‌تواند مشتریان را به سمت این خودرو بکشاند. در سوی مقابل گیربکس رنو مگان عملکرد جذابی ندارد و به همین دلیل افرادی که به دنبال خرید خودروهای پرشتاب هستند یا به جذابیت رانندگی علاقه دارند، مزدا 3 تیپ 3 را ترجیح می‌دهند.

رنو مگان

رنو مگان

با توجه به بازه زمانی گسترده مونتاژ رنو مگان توسط پارس خودرو، اکنون نسخه‌های متعددی از این خودرو در بازار حضور دارد و با هر سطح بودجه بین 150 الی 250 میلیون تومان، خریداران رنو مگان قادر به یافتن گزینه مدنظر خود هستند. البته پرداخت چنین رقم بالایی برای نسل دوم رنو مگان که سال‌هاست از توقف تولید آن می‌گذرد و خودرویی سالخورده محسوب می‌شود، به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی در خصوص خرید رنو مگان اتوماتیک، رقبای چینی و تازه نفس این خودرو نظیر بسترن B50f ، جک J5 اتوماتیک و چری آریزو 5 را مورد بررسی قرار دهید.
در جدول زیر به بررسی قیمت رنو مگان اتوماتیک در بازار آزاد پرداخته‌ایم. در روزهای پایانی سال 98 دلالان و فروشندگان خودرو فعالیت دوچندانی داشته‌اند و شاهد ارائه قیمت‌های نجومی در آگهی‌های خودرو هستیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا در شرایط فعلی از خرید خودرو اجتناب کنید یا آن‌که مدت زمان بیشتری را صرف جستجو در بازار نمایید. لازم به ذکر است قیمت‌ها تقریبی هستند و شما ممکن است با ارقامی پایین‌تر یا بالاتر از اعداد ذکر شده در بازار مواجه شوید.

سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
139145,000 کیلومترنقره ایبدون رنگ240 میلیون تومان
1390130,000 کیلومترسفیدکاپوت رنگ155 میلیون تومان
1390215,000 کیلومترنقره ای175 میلیون تومان
1389142,000 کیلومترمشکیدو لکه رنگ167 میلیون تومان
1389176,000 کیلومترخاکستریدور رنگ155 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد