موضوعات داغ

قول مساعد رئیس‌جمهور برای اختصاص سهمیه بنزین به ۳۵۰ هزار معلول

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، این سازمان به دنبال آن است که کارت سوخت ویژه را در اختیار 350 هزار معلولان قرار دهد.
به نقل از ایلنا، محمدرضا شهبازی در این خصوص توضیح داد: «پیش از این قرار بود که کارت سوختی جدید برای معلولین دارای خودرو پلاک مخصوص صادر شود که 40 درصد بنزین مازاد در آن قرار داشت اما شرکت تولید و پخش فرآورده‌های نفتی در پروسه صدور کارت با مشکلات اجرایی مواجه شده است. البته شرکت نفت توضیحاتی را در این خصوص ارائه داده است که بر اساس آن کارت سوخت های مذکور صادر و اختیار معلولین عزیز قرار خواهد گرفت.»
وی ادامه داد: «هرچند هنوز مشخص نیست که چه تعداد کارت سوخت به معلولین تحویل داده شده است اما در این مرحله قرار بود برای 27 هزار نفر کارت سوخت صادر شود.»
گفته می شود که در حدود یک میلیون و 500 هزار معلول زیر نظر سازمان بهزیستی کشور بوده که از این افراد درصد بالایی نیازمند خودرو برای جابجایی بوده و سیستم حمل و نقل عمومی نیز مناسب آن ها نیست.
شهبازی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر فقط به افراد دارای معلولیتی که خودروهایی با پلاک معلولیت دارند، کارت سوخت معلولان تعلق می‌گیرد. این افراد حدود 27 هزار نفر می‌شوند. این در حالی است که تعداد زیادی از معلولان توسط افراد خانواده خود جابجا می شوند و خودرو به نام خودشان نیست. باید افزایش سهمیه ای نیز برای این افراد در نظر گرفته شود.»
در همین راستا نامه نگاری هایی نیز با ریاست جمهوری انجام شده است و رییس جمهور به وزیر در این رابطه قول مساعد داده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد