موضوعات داغ

ممنوعیت عرضه CNG به خودروهای غیراستاندارد

عکس مطلب اول
سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور درباره خودروهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به نصب مخزن CNG کرده اند، اظهار داشت: خودروهایی که به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد دوگانه سوز شده اند در آینده نزدیک از سوخت گیری آن ها جلوگیری خواهد شد. همچنین خودروهایی که قصد دوگانه سوز شدن دارند، در کارگاه های مجاز نسبت به نصب مخازن و تبدیل خودروها به دوگانه سوز اقدام کنند و گواهی سلامت دریافت کنند تا از مراکز معاینه فنی بتوانند تأییدیه معاینه فنی را دریافت کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور در ادامه گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی به دنبال اتصال سامانه سیمفا به جایگاه های CNG است تا از ارائه سوخت به خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری شود.
وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 2 میلیون خودرو فاقد گواهی سلامت هستند و قرار بود وزارت صمت اقداماتی در این خصوص انجام دهد که متاسفانه وقفه ای در این خصوص اتفاق افتاده است. این تعداد از خودروهای فاقد گواهی سلامت قادر به مراجعه به مراکز معاینه فنی نیستند و در آینده ای نزدیک توسط پلیس اعمال قانون می شوند. بنابراین خودروهایی که دوگانه سوز شده اند و گواهی سلامت ندارند، هر چه سریعتر برای دریافت گواهی سلامت خود اقدام کنند تا در اسناد مالکیت خودروها عبارت دوگانه سوز ذکر شود تا قادر به دریافت معاینه فنی باشند و توسط پلیس اعمال قانون نشوند.
قیصر در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در کشور به تعداد کافی کارگاه های مجاز نصب مخازن دوگانه سوز وجود دارد و در مراکز معاینه فنی، خودروها دوگانه سوز نمی شوند و شهروندان باید به کارگاه های مجاز تبدیل مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد