موضوعات داغ

قیمت خودرو با آزادسازی واردات ارزان می شود

عکس مطلب اول
محمدرضا زهره وندی رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک اظهار داشت: از تیرماه 97 تا کنون خودروهای زیادی با وجود ثبت سفارش در انبار گمرکات کشور دپو شده اند. طی دو هفته گذشته نیز دستورالعمل ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد خبرساز شد و اکنون فعالان بازار خودرو منتظر نظر نهایی معاون اول رئیس جمهور هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران در ادامه درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال 99 گفت: نمی توان برای واردات خودرو در سال 99 پیش بینی دقیق کرد، زیرا این واردات نیاز به ارز کافی دارد و با توجه به تحریم های امریکا، در این شرایط حساس نمی توان ارز زیادی به واردات خودرو تخصیص داد. در شرایط فعلی آنچه که برای مردم اهمیت دارد تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه برای معیشت مردم است و دولت باید برای تامین این کالاها توجه ویژه ای داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که واردات خودروهای دست دوم در سال ۹۹ چقدر جدی است؟ گفت: یکی از موضوعاتی که نظر دولتمردان و بخش خصوصی را به خود جلب کرده واردات خودروهای دست دوم به کشور است. اگر واردات خودروهای دست دوم به کشور آزاد شود، قیمت خودروها در بازار تعدیل می شود. همچنین با واردات این نوع خودروها رقابت با خودروسازان بیشتر می شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/10
مرده شور نظر دولت مردان راببرد (واردات ماشین دست دوم) وغیره اگر کمی هم به حرف بخش خصوصی گوش می کردید تابحال چند راه حل برای واردات ماشین صفر بیان شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1398/12/11
البته خدمت خوانندگان مطلب عرض کنم این «ارزان می شود» از نوع دلاری هست که مهران مدیری گفت
1398/12/12
همیشه همینطوره ، فقط حرف درمانی