موضوعات داغ

فولکس واگن گلف GTi با صد و چهل هزار دلار تجهیزات اضافه!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خرج کردن مبلغی معادل یک بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن کوپه روی یک هاچ‌بک ۳۷ ساله شاید عجیب به نظر برسد، اما نمی‌توان عشق یک مرد به اولین نسل فولکس واگن گلف جی ‌تی ‌آی خودش را انکار کرد. چون این مدل مخصوص آمریکای شمالی ساخته شده در واقع یک ربیت GTi است، چون نسخه اصلی گلف و نسل پنجم آن در ایالات متحده و کانادا با نام ربیت فروخته شدند.
درک اسپرات این ربیت GTi را وقتی یک دانشجوی ۲۱ ساله در آنتاریو کانادا بود خریداری کرد. او جزو اولین نفرات در کانادا بود که صاحب یک جی ‌تی ‌آی شد، اما این همان خودرو نیست. او جی ‌تی ‌آی اصلی خودش را فروخت، اما چند سال بعد مدلی مشابه خودرو سابق خودش را خریداری کرد.
این فولکس واگن با صرف زمان ۱۲ هزار ساعت و هزینه ۱۴۰ هزار دلاری یک مدل منحصر به فرد است. درک اسپرات این پروژه را در ۱۸۰ ویدیوی مجزا ضبط کرد و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. این ویدیوها تمام تغییراتی که او در هات هاچ‌بک کلاسیک خودش اعمال کرده را شامل می‌شوند.

فولکس واگن گلف GTi

فولکس واگن گلف GTi

اسپرات با همکاری یک موتورساز، موتور ۹۰ اسب بخار گلف خودش را جدا کرده و موتور ۲۲۰ اسب بخار تنفس طبیعی درون آن قرار داده که حتی می‌تواند ۲۰ اسب بخار بیشتر هم توان تولید کند. توان ۲۴۰ اسب بخار دقیقا برابر با توان گلف جی ‌تی‌ آی Mk8 است که در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. این موتور به یک گیربکس پنج سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود کوایف متصل شده است.
از کاپوت، درب پشتی و سپرهای فیبرکربنی تا شیشه عقب لکسان، تقریبا همه چیز عوض شده است. این خودرو همچنین از کیلومترشمار دیجیتال، چراغ‌های جلوی LED و سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی بهره می‌برد. این ربیت جی‌تی‌آی همچنین اگزوز متفاوت، سیستم تعلیق ارتقایافته و سیستم خنک‌کننده بهتری دارد.
طبق گفته اسپرات، این ربیت GTi با وزن خیلی کم ۸۱۵ کیلوگرمی خودش، می‌تواند پورشه ۷۱۸ کیمن S را در پیست شکست دهد. البته او دیگر صاحب این خودرو نیست، چون ماه گذشته آن را با قیمت بسیار اندکی به یک زوج در ونکوور فروخته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/12
عشق. هزینه و بعد فروش . احتمالا مشکل عقلی داره . با قیمت کمتر!!!!