موضوعات داغ

کاهش شدید معاملات در بازار خودرو

عکس مطلب اول
بازار خودرو در چند هفته گذشته به علت بالا رفتن تقاضای خودرو در ایام پایانی سال شاهد رشد قیمتی عجیب در بازار بود ولی با شیوع ویروس کرونا، کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا، قیمت ها رو به کاهش نهاد. البته این کاهش قیمت ها در مقایسه با افزایش نجومی قیمت خودرو در هفته های گذشته بسیار ناچیز است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد قیمت های اعلامی برای خودروها در بازار، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت های اعلامی برای خودروها که در سایت ها ارائه می شود غیرواقعی و کاذب است. برای جلوگیری از این افزایش قیمت ها باید یک سقف قیمتی تعیین شود. به عنوان مثال اعلام شود که بیشتر از 20 تا 30 درصد امکان افزایش قیمت خودرو به نسبت کارخانه وجود ندارد. با اجرای این روش می توان نابسامانی بازار خودرو را حل کرد. همچنین در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می برد و خرید و فروش چندانی انجام نمی شود. قیمت ها نیز به صورت سلیقه ای و دلخواه اعلام می شود و اگر یک سقف قیمتی وجود داشت امکان نظارت بهتر توسط نهادهای نظارتی وجود داشت.
وی در ادامه گفت: قیمت حاشیه بازار خودرو توسط خودروسازان تعیین می شود و این در صورتی است که کار تجاری را باید فعالان بازار انجام دهند و اگر فروش خودرو در دست اتاق اصناف و اتحادیه ها بود، امروز شاهد فاصله قیمت بالا بین کارخانه و بازار خودرو نبودیم.
در این راستا به گفته یک مقام مسئول، در جلسه ای که پیش از داغ شدن موضوع شیوع ویروس کرونا برای رفع مشکل هرج و مرج بازار خودرو با حضور وزیر صمت، مدیران خودروساز و فعالان بازار خودرو تشکیل شد، خودروسازان خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار بودند و می گفتند که بهتر است اختلاف قیمت کارخانه با بازار مدیریت شود و در صنعت خودرو مصرف شود، زیرا در حال حاضر این اختلاف قیمت نصیب دلالان می شود.
این مقام مسئول در ادامه می گوید: عرضه محدود خودروسازان باعث این نابسامانی بازار خودرو شده و خودروسازان در شرایطی خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار هستند که نهادی برای تعیین قیمت حاشیه بازار وجود ندارد و نمی توان تضمینی برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت خودرو در بازار داد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/14
جز داروخانه ها همه فروشندگان بازارشان خوابیده است.