موضوعات داغ

چشم انداز کراس اوورهای برقی رنو با کانسپت مورفوز به تصویر کشیده شد

عکس مطلب اول
نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، بدون شک یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعت خودروی جهان است که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی چشم انتظار شروع بکار آن بودند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در آن معرفی کنند، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور سوئیس و جلوگیری از رشد بیشتر آن در این کشور، ممنوعیت برگزاری آن اعلام شد تا بسیاری از خودروسازان چشم انتظار نمایشگاه های اتومبیل پیش رو از جمله نیویورک باشند، با این وجود خودروسازانی هستند که با لغو نمایشگاه ژنو 2020، به صورت آنلاین از محصولات جدید خود پرده برداری کردند.
رنو، از جمله خودروسازی است که یک برنامه مفصل برای نمایشگاه ژنو 2020 داشت و در هفته های گذشته، نسخه جدید رنو تلیسمان را معرفی کرد تا نمایش عمومی آن را در نمایشگاه ژنو انجام دهد، اما رنو در کنار خودروی تلیسمان یک پروژه کاملا جدید برای نمایشگاه ژنو 2020 کنار گذاشته بود که حالا به صورت آنلاین معرفی کرده است. "مورفوز"، نام عجیب رنو برای جدیدترین پروژه کاری خود است که چشم انداز خودروهای کراس اوور برقی این شرکت را به نمایش گذاشته است.

چشم انداز کراس اوورهای برقی رنو

چشم انداز کراس اوورهای برقی رنو


این خودرو طبق ادعای رنو براساس پلتفرم نسل جدید CMF-EV طراحی شده و تنها یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود، اما دو نسخه متفاوت از آن پیش بینی شده است که نیاز مشتریان در محیط های شهری و یا نیاز مشتریان برای مسافرت و استفاده های خارج از شهر را برآورده می کند.
نسخه اول برای استفاده های شهری، مجموعه باتری های 40 کیلووات ساعتی خواهد داشت که امکان استفاده از اتومبیل تا حداکثر 400 کیلومتر را با شارژ کامل باتری ها فراهم می سازد. این نسخه ابعاد جمع و جورتری برای استفاده های شهری دارد و طول کلی آن در مجموع به چیزی حدود 4.40 متر و همچنین فاصله بین دو محور آن به حداکثر 2.73 متر خواهد رسید.
اگر می خواید برای مسافت های طولانی و مسیرهای بیرون از شهر بر روی "رنو مورفوز" حساب باز کنید، رنو نسخه مسافرتی این اتومبیل را با مجموعه باتری های 90 کیلووات ساعتی توسعه خواهد داد که می تواند محدوده حرکت 700 کیلومتری با یکبار شارژ باتری ها داشته باشد. علاوه بر این، نسخه مسافرتی طول بیشتری هم خواهد داشت که در مجموع به چیزی حدود 4.80 متر خواهد رسید و همین موضوع باعث می شود تا فاصله بین دو محور بیشتر 2.93 متری هم بدست آید و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان داخل کابین قرار گیرد.
این خودرو هنوز در مرحله کانسپت قرار دارد، اما رنو امکاناتی پیشرفته برای آن پیش بینی کرده است که در صورت توسعه و راه اندازی دریافت خواهد کرد، از جمله سیستم رانندگی خودکار سطح 3، اتصال اینترنت 5G، پردازنده قدرتمند هوش مصنوعی، باتری های هوشمند و... که با معرفی نسخه نهایی جزییات بیشتری از آن ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد