موضوعات داغ

کرونا، ترمز خودرو را کشید!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کارشناسان صنعت خودروسازی هشدار می دهند که به رغم کاهش قیمت خودروها در طی هفته گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان عوامل افزایش قیمت وجود داشته و به محض حضور پر رنگ تر خریداران در بازار همچنان شاهد افزایشی شدن قیمت ها خواهیم بود.
به نقل از ایسنا، طی یک ماه اخیر بازار خودرو در اثر خروج ایران از FATF و افزایش قیمت دلار و همچنین نزدیک شدن به شب عید شیب تندی را به خود گرفت اما با شیوع ویروس کرونا قیمت ها مجددا کاهشی شدند.
گفته می شود از طرف دیگر شرکت های خودروسازی نیز با کمبود قطعات ساخت داخل و وارداتی مواجه شده و خطوط تولید تاحدودی نسبت به ایام مشابه در سال­‌های گذشته متوقف شده است.
در همین رابطه حسن کریمی سنجری - کارشناس صنعت خودرو - در گفت­‌وگویی توضیح داد: « عوامل اقتصادی از جمله تورم، نرخ برابری ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی و نیز میزان نقدینگی در کشور از شرایط مساعدی برخوردار نیستند؛ بنابراین با وجود این شرایط انتظار می‌رفت قیمت خودرو در روزهای پایانی سال افزایشی باشد تا کاهشی. اما فقط یک دلیل و آن هم عقب‌نشینی خریداران خودرو و کاهش تقاضای خودرو، بی اثر شدن تمامی پارامترهای موثر در افزایش قیمت خودرو را به دنبال آورد.»
وی ادامه داد: «در شرایط فعلی مردم در یک تصمیم درست و مطابق پروتکل­‌های وزارت بهداشت تصمیم گرفته‌اند در خانه مانده و از خود و خانواده های خود محافظت کنند. به همین دلیل بازار خودرو نیز رونق روزهای ابتدایی اسفند خود را از دست داده است و کفه ترازو به سمت خریداران چرخیده است. این بار این فروشندگان خودرو هستند که مجبورند به ساز خریداران برقصند.
گفته می شود در شرایط فعلی هیچ یک از پارامترهای تحلیلی بازار خودرو طبیعی عمل نکرده و بسیاری از تحلیل های مطرح شده عملا نادرست است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد