موضوعات داغ

کرونا و قیمت بنزین، مسافرت‌های نوروز را کم می‌کند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می شود در شرایط فعلی کشور و با وجود شیوع ویروس کرونا احتمالا مسافرت های نوروزی به کمترین حالت خود خواهد رسید.
به نقل از جهان صنعت نیوز، رئیس جامعه تورگردانان کشور در این خصوص توضیح داد: «اگر گسترش ویروس ادامه یابد، سفرهای عید بسیار کاهش خواهد یافت و البته این امر هم باید صورت گیرد. اما باید متذکر شد که هر ساله همین تعطیلات عید بود که باعث رونق مناطق کشور می‌شد.»
ابراهیم پورفرج ادامه داد: «علاوه بر ویروس کرونا، افزایش قیمت بنزین نیز از عوامل دیگری است که به واسطه آن پیش بینی می شود مسافرت های نوروزی کاهش قابل توجهی خواهند یافت.»
وی در خصوص تورهای خارج از کشور نیز افزود: «هرساله با نزدیک شدن به عید بازار توریسم خارجی بسیار رونق می گیرد اما فعلا در حال حاضر رفت‌وآمد با کشورهای چین، کویت، افغانستان، عراق و در آخرین مورد ترکیه ممنوع شده یا بسیار کاهش یافته است؛ وضعیتی که بیش از هر چیزی می‌تواند بر صنعت گردشگری اثرگذار باشد.»
پورفرج در انتها افزود: «پیش از این قرار بود که ۳۷ شرکت توریستی ایرانی تنها در کشور چین حضور و گردشگران این کشور را به سمت میهنمان هدایت کنند. با این حال با شیوع ویروس کرونا کشور چین و بسیاری کشورهای دیگر درگیر شدند و طبیعی است که کشورها برای مراقبت از مردم خود این رفت وآمدها را کند کنند. به نظر می‌رسد مانند نمونه‌های مشابه، مدتی طول بکشد تا اوضاع به حالت سابق درآید.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد