موضوعات داغ

کرونا را در پمپ بنزین ها جدی بگیرید

عکس مطلب اول
روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که پمپ بنزین های آلوده می توانند 8 هزار نفر را به ویروس کرونا مبتلا کنند و به همین منظور قرار شد تا تعداد متصدیان جایگاه ها افزایش یابد، موضوعی که جایگاه داران از تحقق آن چندان امیدوار نیستند و از نبود مواد ضد عفونی و دستکش یکبار مصرف گلایه دارند. علی رغم اینکه این موارد باید در تمام جایگاه ها رعایت شود، شاهد هستیم که همه جایگاه ها به این نکات توجه نمی کنند وحتی بسیاری از متصدیان جایگاه ها اقدام به سوخت گیری از خودروی متقاضی سوخت نمی کنند و یا در برخی موارد مشتریان تمایل ندارند که متصدیان اقدام به این کار کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، عدم رعایت نکات بهداشتی در پمپ بنزین ها در شرایطی است که این ویروس می توانند در پمپ بنزین ها بسیاری از افراد را مبتلا کند و حتی این موضوع مورد توجه وزیر بهداشت نیز قرار گرفته است. وزیر بهداشت در آخرین صحبت های خود در این خصوص اعلام داشت که باید نظارت بیشتری بر پمپ بنزین ها صورت گیرد. در این خصوص دستورالعمل لازم ابلاغ و تاکید شده که سوخت گیری از سوی متصدی انجام شود، اما در بعضی از جایگاه ها متصدی به تعداد کافی نبود که بنا شد تعداد این افراد افزایش یابد. همچنین قرار شد تا در جایگاه ها دستکش هم قرار بگیرد تا رانندگانی که خودشان سوختگیری می کنند حتما از دستکش استفاده کنند.
اما اکنون وضعیت جایگاه ها در مورد رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از ویروس کرونا چگونه است؟ محمد عطاپور مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه ها و مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی در خصوص آخرین وضعیت جایگاه ها برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تا کنون دستورالعملی برای استخدام متصدیان جدید ابلاغ نشده و باید گفت انجام این کار در زمان کم غیر قابل اجرا بوده، زیرا افرادی که استخدام می شوند باید دوره های آموزشی لازم را طی کنند. همچنین این افراد باید آزمایشاتی جهت تایید سلامتی خود انجام دهند که نمی توان در این زمان محدود این کار را انجام داد، اما لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا روند استخدام این افراد با سرعت بیشتری انجام شود که این کار لازمه همکاری دولت است. چراکه اجرای این طرح هزینه بر و زمان بر است.
وی در ادامه با اشاره به نبود امکانات بهداشتی در پمپ بنزین ها گفت: در حال حاضر همه جایگاه ها به این امکانات دسترسی ندارند و لازم است که دولت به این موضوع توجه جدی داشته باشد. وی با اشاره به کاهش درآمد جایگاه ها در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد درون شهری و برون شهری، ادامه داد: قرار شده تا بانک ها تسهیلاتی را برای جبران این مساله در اختیار جایگاه ها قرار دهند و ما منتظر کمک آن ها هستیم به علاوه اینکه در شرایط فعلی جایگاه ها با تمام قوا مشغول فعالیت هستند تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.
عطاپور در پایان تصریح کرد: باید همه کمک کنند تا جایگاه ها به امکانات بهداشتی مجهز شوند. در حال حاضر فقط 10 درصد جایگاه ها مجهز به امکانات بهداشتی شده اند و برای تحقق این هدف لازم است توجه بیشتری به این موضوع شود تا بتوانیم تمامی جایگاه ها را به امکانات بهداشتی مجهز کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد