موضوعات داغ

کرونا چه تاثیری بر ترافیک تهران داشته است؟

عکس مطلب اول
سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص وضعیت ترافیکی تهران پس از شیوع ویروس کرونا گفت: 4 روز پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، این ویروس تاثیر خود را بر وضعیت ترافیکی پایتخت گذاشت. وضعیت ترافیکی شهر را از روز یکشنبه هفته گذشته تا روز سه شنبه به مدت 10 روز مورد بررسی قرار دادیم. در این موقع از سال با توجه به نزدیکی به ایام عید، بر اساس الگوی ترافیکی شهر، ترافیک پر حجم است که دو دلیل دارد، سفر‌های اقتصادی به منظور تولید یا انتقال کالای‌های مختلف برای تامین کالا‌های عید نوروز، افزایش می یابد. همچنین تردد شهروندان برای خرید و مراجعه به مراکز خرید بیشتر می شود. ابتدا تردد در مراکز مرکزی شهر و سپس خیابان‌ها و مراکز خرید بزرگ مانند بازار یا خیابان جمهوری افزایش می یابد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در ادامه با بیان اینکه وضعیت ترافیکی شهر پس از شیوع ویروس کرونا تغییر کرده، افزود: سفرها بنا بر مقصد به دو دسته تفریحی و آموزشی تقسیم می شوند. بنابراین با شیوع ویروس کرونا سفرهای تفریحی، آموزشی و حتی خرید تقریبا به صفر رسیده است. در حال حاضر ترددها فقط مختص به محل کار شده است. همچنین در هفته اول ترددها به بیش از نصف رسید و در هفته دوم نیز این میزان به حدود نصف رسید و تردد ها کاهش محسوسی پیدا کرده و شهر خلوت شده است.
سرهنگ رازقی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از خودروی شخصی استفاده می کنند، ادامه داد: با شیوع کرونا، بسیاری از مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو اتوبوس استفاده می کنند، بنابراین دلیل برخی ترافیک ها، استفاده از وسایل نقلیه شخصی است. در مجموع ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در تهران حدود 50 درصد کاهش یافته است.
کاهش ساعات اداری و تاثیر آن بر ترافیک
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: با کاهش ساعات اداری ترافیک از ساعت 6 صبح به 7 تغییر کرده و ترافیک پایان ساعات کاری نیز بین 12 تا 2 شده است. ترفیک عصرگاهی نیز در چند معبر مانند خیابان آزادی و بزرگراه نواب وجود دارد و از ساعت 17 به بعد شاهد ترافیک در تهران نیستیم، اما هنوز مردم از شهرهای اطراف مانند کرج و ورامین به تهران تردد دارند.
وی در پایان درباره ترافیک حومه بازار تهران گفت: خرید مردم از بازار بسیار کم شده و تقریبا مردم برای خرید مراجعه نمی کنند و به حداقل رسیده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/18
هزار تا حرف از کرونا حالا میگین...
ولی يه حرفی هیچ وقت گفته نميشه
کرونا چرا به این مملکت وارد شد؟ مسببان ورود آن اگر فکر مردم بودن چی می شد؟
حالا چهار تا اراجیف گفتن خجالت داره...کرونا چه تاثیری بر ترافیک داشته!!!!!