موضوعات داغ

شاسی‌بلند دانگ فنگ ix5؛ کوپه و جذاب چینی در راه بازار اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دانگ فنگ ix5 خودرویی جدید و جذاب است که اخیرا توسط شرکت دانگ فنگ رونمایی شد. این شاسی بلند کوپه در اواخر سال 2019 معرفی شده و عرضه آن به بازار از ابتدای سال 2020 آغاز شده است. به نظر می‌رسد دانگ فنگ روندی تازه را در خودروسازی آغاز کرده و قصد دارد از گذشته خود فاصله بگیرد.
دانگ فنگ ix5 نمادی از جاه‌طلبی‌های این برند برای ورود به بازارهای بزرگتر است. تاکنون دانگ فنگ نامی نه چندان شناخته شده در صنعت خودرو جهان بود که عرضه محصولات آن تنها به چین و برخی کشورهای در حال توسعه محدود می‌شد. خودروهای دانگ فنگ سرشار از کپی‌کاری بودند و فقط با محصولات داخلی رقابت می‌کردند. حال این شرکت قصد دارد رویه خود را تغییر داده و محصولاتی در خور بازارهای اروپایی تولید کند. نخستین نمونه از این محصولات دانگ فنگ ix5 است.

دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5

همان‌طور که کمی قبل گفته شد، دانگ فنگ ix5 یک شاسی بلند کوپه است و از طرحی اروپایی بهره می‌برد. نمای جلوی خودرو شباهت زیادی به ساخته‌های فولکس واگن، اشکودا و سئات دارد. نمای عقبی نیز با نیم‌نگاهی به محصولات دی اس طراحی شده و ظاهری بروز و مدرن برای این خودرو مهیا کرده است. فاصله بین دومحور دانگ فنگ Ix5‌ نیز 2790 میلیمتر است و برای جای دادن 5 سرنشین کافی به نظر می‌رسد.
دانگ فنگ ix5 از نظر قوای فنی با شاسی بلند بزرگتر این شرکت یعنی دانگ فنگ 580 مشترکاتی دارد. اما در بخش امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر ظاهر می‌شود و فراتر از یک محصول چینی است. برای مثال در کابین دانگ فنگ ix5 سه صفحه نمایش تعبیه شده که در مجموع 155 کارکرد مختلف را اجرا می‌کنند. دستیار صوتی هوشمند بایدو، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، دستیار پارک، هشدار برخورد از جلو و کنترل از راه دور با تلفن همراه بخشی از امکانات دانگ فنگ ix5 را تشکیل می‌دهند.

دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5

استفاده از پیشرانه‌های کم حجم توربوشارژر در دنیای امروز خودروسازی مرسوم شده و خودروسازان چینی نیز دنباله رو سایرین هستند. دانگ فنگ ix5 نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که می‌تواند بسته به تریم خودرو 150 یا 180 اسب‌بخار قدرت و 220 یا 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای دانگ فنگ ix5 نیز دستی یا اتوماتیک CVT‌ است.
باک سوخت دانگ فنگ ix5 حدود 58 لیتر حجم دارد. مصرف سوخت تیپ مجهز به گیربکس دستی و موتور 1.5 لیتری 7.5 لیتر در حالت ترکیبی و مصرف سوخت تیپ مجهز به موتور 1.8 لیتری و گیربکس CVT حدود 7.3 لیتر در حالت ترکیبی است. این خودرو بسته به سطح امکانات و تجهیزات قیمتی بین 14270 تا 19990 دلار دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/19
دوستان انقدر آشغال آشغال نگید.
هر جا تو هر سایتی میریم یه نفر یا بیشتر هی میگن چینی آشغال چینی فرغون!
چشم دیدن پیشرفت کشورهای دیگه رو که ندارید بماند چشم دیدن پیشرفت کشور خودتون هم ندارید؟
من نمیگم بعد از ۵۰ سال دنا پلاس اتوماتیک خوبه ولی بازم از هیچی بهتره...
بهر حال چین بشدت پیشرفت کرده.
میگید نه این ها رو تو گوگل سرچ کنید:
چانگان cs55 پلاس
چانگان cs75 پلاس
چانگان cs85 کوپه جدید
چانگان cs95 پلاس 2020
هاوال f7
هاوال h6 جدید
هایما 8s
و...