موضوعات داغ

ایست استان های توریستی به مسافران نوروزی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با شیوع ویروس کرونا استان هایی که مقصد بسیاری از گردش گران داخلی و خارجی بوده از پذیرش این گردش گران خودداری کرده و اقدام به اجرای تدابیر ویژه ضدکرونایی برای نوروز سال آینده می کنند.
به نقل از دنیای اقتصاد، مدیران محلی و مسوولان دولتی ۱۰ استان کشور از لغو برنامه‌های میزبانی مسافران نوروزی ۹۹ خبر دادند.
بر این اساس اجاره هتل، خانه‌مسافر و همچنین عرضه اقامتگاه‌های توریستی-تفریحی دستگاه‌های دولتی به مسافران نوروزی در ۱۰ استان کشور در ایام عید ۹۹ ممنوع بوده و برپایی هر نوع چادر و ایجاد فضای کمپینگ در سطح خیابان‌های شهرهای توریستی غیر قانونی است.
علاوه‌بر این اسکان مسافران نوروزی در مدارس نیز ممنوع اعلام شده و نصب چادر در سواحل و پارک‌های سراسر استان های حاشیه دریای خزر و خلیج فارس غیرقانونی است.
استان‌هایی که فعلا توسط مسوولان استانی ممنوعیت سفر به آنها اعلام شده است شامل مازندران، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌رضوی، اردبیل، قزوین، ایلام و چهار محال بختیاری است.
همچنین در مبادی ورودی استان مازندران نیز پایگاه تست کرونا به‌منظور پایش سلامت مسافران در نظر گرفته شده است. به علاوه هتل های این استان از پذیرش مسافران شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع پیدا کرده مانند قم، مشهد یا تهران خودداری می کنند.
گفته می شود بازارها و اماکن فروشی که در آبادان و بوشهر به منظور میزبانی مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود با دستور مسوولان استانی و به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل شده است.
لازم به یادآوری است با افرادی که از این امور تمکین نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد