موضوعات داغ

افت شدید قیمت خودرو در بازار آزاد بر اثر شیوع ویروس کرونا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی دوماه گذشته شاهد رشد شدید قیمت خودرو در بازار بودیم که موجب کاهش قدرت خرید مردم و درج ارقام نجومی برای برخی خودروها شده بود. با این حال اسفندماه شرایط دیگری برای بازار خودرو پدید آورده و به علت شیوع ویروس کرونا، حجم خرید و فروش خودرو در بازار به شدت کاهش یافته است.
بنابر گزارشات منتشر شده در خبرگزاری‌های کشور و بررسی‌های میدانی، در طی روزهای گذشته تعداد فروشندگان در بازار خودرو رشد صعودی داشته در حالی‌که کمتر کسی از بین مصرف‌کنندگان تمایل به خرید خودرو دارد. این مورد سبب شده تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار شروع شود و نرخ‌ها به سمت واقعی شدن حرکت کنند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان فروردین ماه ادامه داشته باشد و رکود بهاره نیز با تاثیرات ویروس کرونا همراه شود.
اما تمامی جنبه‌های رکود بازار ناشی از شیوع کرونا مثبت نیست. به عنوان مثال فاکتور کردن خودرو در نمایندگی‌ها به شدت افت داشته و این مورد باعث نارضایتی خریداران شده است. از سوی دیگر با حرکت بازار خودرو به سمت زیان‌دهی، افرادی که برای سرمایه‌گذاری و با انگیزه‌های سفته بازانه وارد بازار خودرو شده بودند، سرمایه‌ خود را از این حوزه خارج کرده و به سمت ارز یا طلا متمایل می‌شوند که این مورد موجب ایجاد حباب و تورم در دیگر بازارهای سرمایه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/20
,میشه افت شدید قیمت و با گفتن درصد برام ترجمه کنید؟؟؟چرا با عناوین دروغ باعث تشویش اذهان عمومی میشید