موضوعات داغ

فراری باید با هر توافقی مبنی بر افشای بررسی پاوریونیتش موافقت کند

عکس مطلب اول
هفت تیمی که در هفته گذشته از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) در مورد اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر توافق محرمانه با فراری در مورد شک بر قانونی بودن پاوریونیت 2019 فراری سوال کرده بودند، پاسخ مشترکی از طرف FIA و مدیرعامل لیبرتی، چیس کری، دریافت کرده‌اند.
مفهوم کلی این پاسخ، تکرار دوباره این موضوع بود که این توافق برای حفظ شان فرمول یک و جلوگیری از بوجود آمدن جنجال در این ورزش، انجام شده است. اما آن چیزی که در میان تمام جامعه فرمول یک، اعم از هواداران، تیم‌ها، رسانه‌ها و پیشکسوتان واضح است این است که هیچکدام جواب مشخصی نمی‌توانند به این سوال بدهند که آیا پاوریونیت فراری قانونی بوده یا خیر. لوئیس همیلتون نیز در این مورد بیان کرده که آن‌ها بدون شک می‌توانستند این قضیه را بهتر مدیریت کنند.
همچنین گفته شده است که هرگونه افشای بیشتر مفاد این توافق باید مورد تایید فراری باشد. بقیه تیم‌ها اما اصلا از این وضعیت راضی نیستند و احساس می‌کنند که به سوال اصلی آن‌ها پاسخ کاملی داده نشده و قطعا باز هم این قضیه را پیگیری خواهند کرد.
کلر ویلیامز، قائم مقام تیم فرمول یک ویلیامز نظر خود را در این باره چنین بیان می‌کند:
" فکر می‌کنم [FIA] این بحث را به پیش خواهد آورد که آن‌ها طبق اساسنامه‌ای که وجود دارد نتیجه گیری کرده‌اند، قوانینی که آن‌ها باید برخلاف آن عمل کنند. مسلما این هفت تیمی که در این سمت قضیه حضور دارند فقط خواستار شفافیت از طرف FIA هستند و می‌خواهند بدانند این توافق چه بوده است. این چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم. باید صبر کنیم و ببینیم. توپ در زمین تیم فراری است تا با افشای کامل موافقت کند."

کلر ویلیامز، قائم مقام تیم فرمول یک ویلیامز

کلر ویلیامز، قائم مقام تیم فرمول یک ویلیامز

در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه در ملبورن استرالیا، لوئیس همیلتون و سباستین فتل هر دو به سوالاتی در این مورد پاسخ دادند. همیلتون در این باره گفت:
" اتفاقاتی که بین تیم‌ها و بدنه حاکمیت در حال رخ دادن است مسئله‌ای جداست. فکر می‌کنم این قضیه می‌توانست بهتر مدیریت شود، به طور حتم، اما واقعا این سوالی است که شما باید از توتو ولف بپرسید [نه من]."
فتل نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:
" برای ما راننده‌ها فقط این مهم است که به مسابقات برسیم... طبیعتا تیم‌ها با یکدیگر از نظر عملکرد متفاوت هستند اما ما می‌خواهیم که همه در بستر عدالت نقش خود را ایفا کنند.
برای من مسئله بسیار ساده است. من به تیمم و عملکرد درست آن‌ها در چارچوب قانون در همه زمان‌ها اعتماد دارم و همچنین ما به FIA اعتماد داریم که وظیفه خود را در قبال تمام تیم‌های فرمول یک را انجام می‌دهد. تا جایی که من می‌دانم تیم ما تبرئه شده است. پس نکته دیگری برای اضافه کردن ندارم.
اگر سوالات بیشتری در این خصوص دارید من آن شخصی نیستم که باید به آن‌ها جواب بدهم زیرا فکر می‌کنم ماشین‌های فرمول یک امروزی بسیار پیچیده هستند، پس احتمالا من بهترین شخص برای دادن دید کافی به شما نسبت به این قضیه نیستم."

لوئیس همیلتون و سباستین فتل، کنفرانس مطبوعاتی گرندپری استرالیا 2020

لوئیس همیلتون و سباستین فتل، کنفرانس مطبوعاتی گرندپری استرالیا 2020

بعد از این حاشیه‌های ایجاد شده توسط کرونا، تیم‌ها تصمیم گرفتند تا پیگیری این قضیه را به بعد از گرندپری استرالیا موکول کنند. یقینا با شیوه برخورد FIA با این مسئله و چنین مشکوک عمل کردن در منتشر کردن بیانیه‌ای به این مهمی در دقایق آخر تست‌های زمستانی، در زمانی که هیچ کنفرانس مطبوعاتی رسمی تا شروع فصل در ملبورن استرالیا وجود نداشت، این اطمینان را خواهد داد که این بیانیه دوم FIA پایان کار این جنجال نخواهد بود.
در این بین ردبول بارها بیان کرده است که اگر پاوریونیت فراری در فصل گذشته غیرقانونی بوده، پای میلیون‌ها دلار جایزه به وسط می‌آید که در صورت حذف فراری از رقابت قهرمانی جایگاه آن‌ها به ردبول خواهد رسید. به علاوه شاید برای تیمی مثل مرسدس در نتیجه پایانی قهرمانی سال تاثیری نداشته باشد، اما حذف فراری برای آن‌ها نیز به منزله گرفتن جایگاه بهتر در پودیوم‌ها و حتی بردن مسابقاتی است که به فراری باخته‌اند و این یعنی پول و درآمد بیشتر برای مرسدس. برای تیم‌های دیگر نیز این مسئله بسیار حیاتی است چون در فرمول یک، امتیاز گرفتن برابر با جایزه و پول است و تیم‌های کوچکتر حتی برای تک امتیاز هم که شده به دنبال بزرگان این ورزش این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد