موضوعات داغ

منصوری کابررا مدل لامبورگینی اونتادور SVJ را جذاب‌تر کرده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر یک شرکت تیونینگ باشد که بتواند ابرخودرویی جذاب را از آن چیزی که هست جذاب‌تر کند، قطعا منصوری است. با توجه به اینکه لامبورگینی فقط ۹۶۳ نسخه از آونتادور سوپرولوچه جوتا یا همان اونتادور SVJ ساخته، منصوری هم تصمیم گرفته فقط سه نسخه از کابررا بسازد.
این چیزی بیشتر از قرار دادن بدنه فیبرکربنی و چرخ‌های جدید روی یک خودروی قدیمی است، چون این تیونر چراغ‌های ال‌ای‌دی جدیدی روی کابررا قرار داده تا جان تازه‌ای به موتور V12 آن ببخشد. چراغ‌های چهارگوش در کنار نوار نوری در سپر جلو باعث شده کابررا با آونتادور SVJ معمولی کاملا متفاوت باشد. در پشت خودرو، شاهد سیستم اگزوز سفارشی با چهار لوله اگزوز بزرگ هستیم که نشان می‌دهد این قطعا یک خودرو تولید کارخانه نیست.
بدنه کاملا تغییریافته این مدل حالا ۴ سانتیمتر عریض‌تر از قبل بوده و کاپوت آن از فیبرکربن ساخته شده است. گلگیرهای جلو و اسپلیتر پشت کابررا هم آن را کاملا از SVJ استاندارد متمایز می‌کنند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ

قوس چرخ‌ها به اندازه کافی بزرگ هست تا چرخ‌های ۲۰ اینچی منصوری در جلو و چرخ‌های ۲۱ اینچی آن در عقب جا شوند، که روی آن‌ها تایرهای پیرلی پی زیرو قرار گرفته است. رنگ سبز خاص بدنه با فضای داخلی خودرو همخوانی دارد، جایی که کابین کابررا با آلکانتارا و چرم تزئین شده است.
گویا لامبورگینی آونتادور SVJ معمولی با توان ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر به اندازه کافی قدرتمند نبوده که منصوری تصمیم گرفته خروجی موتور ۶.۵ لیتری آن را به ۸۰۰ اسب بخار و ۷۸۰ نیوتن متر افزایش دهد. حالا این کوپه پرقدرت شتاب صفر تا صد ۲.۶ ثانیه دارد که ۰.۲ ثانیه بهتر از مدل استاندارد آن است. سرعت نهایی هم کمی از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر شده و به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
منصوری اعلام نکرده هزینه تبدیل یک SVJ به یک کابررا چقدر است، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو اصلی از ۵۱۸ هزار دلار شروع می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت برای داشتن چنین خودروی خاصی باید پول خیلی زیادی بپردازید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد