موضوعات داغ

ایلان ماسک در ایمیلی به کارمندانش خطر ویروس کرونا را کم‌اهمیت جلوه داد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که شهرها در حال جلوگیری از تجمعات هستند، شرکت‌ها از کارکنان می‌خواهند دورکاری کنند، نمایشگاه‌های خودرو و مسابقات ورزشی کنسل شده یا اجرای آن‌ها به زمان دیگری موکول شده، سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام کرده، اما ایلان ماسک رئیس تسلا و اسپیس‌اکس به کارکنانش می‌گوید این بیماری جزو ۱۰۰ خطر جانی مهم در ایالات متحده آمریکا نیست.
ماسک قبلا در توئیتر اعلام کرده بود: ترس از ویروس کرونا احمقانه است. در حالی که برخی معتقدند منظور او از این توئیت خریدهای عصبی به دلیل بیماری بوده و نه خود این بحران، اما ایمیلی که او به کارکنان اسپیس‌اکس فرستاده کاملا واضح این بیماری را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد.
در این ایمیل آمده است: برای مقایسه، خطر مرگ به علت ابتلا به ویروس کرونا خیلی کمتر از خطر مرگ حین رانندگی است.
او به این نکته اشاره کرده که سال ۲۰۱۸ تصادفات رانندگی منجر به مرگ ۳۶۰۰۰ نفر شده‌اند. او این مقدار را با ۳۶ مورد مرگ در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مقایسه کرد. البته حالا ۵۱ مرگ بر اثر کرونا در آمریکا تایید شده‌ است.
در حالی که این ارقام اشتباه نیستند، اما جالب است که او مرگ‌های بر اثر تصادفات رانندگی را با مرگ بر اثر ابتلا به یک ویروس مقایسه کرده، در حالی که شرکت خودش یعنی تسلا در زمینه تولید و فروش خودروها فعالیت دارد.
ماسک خطر این بیماری را جزو ۱۰۰ خطر جانی اصلی در آمریکا به حساب نمی‌آورد و گفته کسانی که بر اثر این بیماری می‌میرند اغلب افرادی مسن هستند که بیماری‌های قلبی، ریوی یا دیابت داشته‌اند. البته ماسک به کارکنان خودش گفته اگر حالشان خوب نیست در خانه بمانند.
فعلا هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد. همان‌طور که همه می‌دانید، شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه بهترین روش جلوگیری از ابتلا به این بیماری است. اگر به آب دسترسی ندارید می‌توانید از مایعات ضدعفونی کننده استفاده کنید. همچنین از لمس صورت و ارتباط نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. تا جایی که ممکن است در خانه بمانید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد