موضوعات داغ

درگ تسلا مدل ۳ پرفورمنس با کوروت C8 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت کوروت C8 جدید از تمام جوانب نسبت به نسل قبلی خودش یک پیشرفت به حساب می‌آید که این شامل شتاب اولیه هم می‌شود. جنرال موتورز ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۲.۹ ثانیه است، اما ویدیوی جدیدی با حضور C8 نشان می‌دهد رسیدن به چنین مدت زمانی به این راحتی نیست.
قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید، به این نکته توجه کنید که این ویدیو در جاده‌های عمومی فیلمبرداری شده و با اینکه نتایج این مسابقه برای ما اهمیت دارند، اما به هیچ وجه مسابقه دادن در جایی خارج از پیست را توصیه نمی‌کنیم.
کوروت وقتی در برابر تسلا مدل ۳ پرفورمنس قرار می‌گیرد کمی از این سدان الکتریکی کُندتر است. البته کوروت پس از جا ماندن از تسلا بالاخره به آن می‌رسد، اما نکته مهم این است که برای داشتن شتاب اولیه خوب، یک خودرو باید دارای سیستم رانندگی تمام چرخ محرک و گشتاور فوری باشد.
شتاب صفر تا صد تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۳.۲ ثانیه است، که تقریبا با شتاب صفر تا صد واقعی کوروت برابری می‌کند. البته برخلاف کوروت، راه‌اندازی تسلا راحت‌تر و به دلیل عدم وجود دنده برای تعویض، عملکرد آن پایدارتر است.
البته شورولت کوروت C8 هنوز هم خودرویی عالی است، و همان‌طور که گفتیم پیشرفتش نسبت به نسل قبلی اهمیت زیادی دارد. همچنین برنامه‌هایی برای ساخت نسخه سریع‌تر آن وجود دارد. اما چیزی که بیشتر از همه نظر ما را جلب کرده ساخت نسخه پلاگین هیبریدی است که احتمالا به جای موتور V8 از موتور کوچکتر V6 استفاده می‌کند، اما این کمبود قدرت را با اضافه کردن یک موتور الکتریکی و احتمالا سیستم رانندگی تمام چرخ محرک برطرف خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد