موضوعات داغ

ولوو ۷۳۶ هزار خودرو را به دلیل نقص در سیستم ترمز اتوماتیک فراخوانی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ولوو بیش از ۷۳۰ هزار خودرو خودش در سراسر جهان را به دلیل نقص در سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک به نمایندگی‌ها فراخوانی کرد. این نقص فنی توسط گروهی دانمارکی کشف شد که اواخر سال ۲۰۱۹ در حال آزمایش XC60 بودند. این گروه متوجه شد سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک این شاسی بلند همیشه عملکرد درستی ندارد. وقتی گروه آزمایش‌کننده با این خودرو به سمت یک بالش آزمایشی حرکت کردند، خودرو آن‌طور که انتظار می‌رفت سیستم ترمز اضطراری را به صورت اتوماتیک فعال نکرد.
پس از این آزمایش، ولوو XC60 به دفتر مرکزی ولوو در شهر یوتبری فرستاده شد. این خودروساز سوئدی خیلی زود متوجه شد این مشکل در تمام مدل‌هایی که از ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ تاکنون تولید شده‌اند وجود دارد. این مدل‌ها شامل S60، S90، V60، V60 کراس کانتری، V90، V90 کراس کانتری، XC40، XC60 و XC90 هستند.
این مدل‌های فراخوانی شده دارای سخت‌افزار ترمز اضطراری جدیدی هستند که احتمالا با نرم‌افزار مدل‌های ساخته شده قبل از مارس ۲۰۲۰ مطابقت ندارد. در نتیجه این سیستم ممکن است اشیا یا عابرانی که در جلوی خودرو هستند را تشخیص ندهد.
این فراخوانی شامل ۷۳۶۴۳۰ مدل ولوو در سراسر جهان است که ۱۲۰ هزارتا از آن‌ها در آمریکا قرار دارند. خودروهای دچار این مشکل در آمریکا از ۹ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۱۱ مارس ۲۰۲۰ تولید شده‌اند. البته ولوو می‌گوید هنوز گزارشی در زمینه تصادف خودروها به دلیل وجود این مشکل دریافت نکرده است.
نمایندگی‌های ولوو این مشکل را با آپدیت رایگان نرم‌افزار ترمز اضطراری اتوماتیک برطرف می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد