موضوعات داغ

با سقوط قیمت نفت در جهان، قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا ارزان تر از ایران شد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا در کشورهای مختلف جهان، شاهد کاهش قیمت جهانی نفت و رسیدن آن به کمترین میزان در طول یک دهه اخیر بوده ایم، حال این موضوع باعث شده تا این کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، بر روی قیمت بنزین عمده فروشی در کشور ایالات متحده آمریکا نیز تاثیرگذار باشد و قیمت آن حتی به کمتر از نرخ آزاد بنزین در کشور برسد!
به گزارش خودروبانک و به نقل از مجمع فعالان اقتصادی، قیمت هرگالن بنزین عمده فروشی در ایالات متحده آمریکا روز گذشته به چیزی حدود 48.4 سنت کاهش پیدا کرد و با فرض هر گالن به میزان 3.78 لیتر، می توان گفت که هر لیتر بنزین به چیزی حدود 12.78 سنت رسیده است.
حال اگر نرخ دلار را به قیمت نیمایی 13 هزار و 500 تومانی هم حساب کنیم، می توان به قیمت 1725 تومانی هر لیتر بنزین عمده فروشی در ایالات متحده آمریکا به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت رسید، این درحالیست که قیمت مذکور بسیار پایین تر از نرخ ثابت بنزین آزاد در کشور است که هر لیتر آن به قیمت 3000 تومانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد!.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/7
ما تو کشوری هستیم که هر اتفاقی که بیفته اجناس گران تر میشن اما ارزان نمیشن. نفت بره بالا بیاد پایین طلا سقوط کنه صعود کنه ماشین در کشورهای دیگه ارزان بشه یا گران بشه فرفی نداره اینجا فقط گران میشه اونم با شیب متفاوت .