موضوعات داغ

15 موزه جذاب خودرویی که در زمان قرنطینه می توانید به صورت آنلاین ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از شیوع ویروس کرونا، عده زیادی از مردم در سراسر دنیا مجبور هستند در خانه بمانند، بنابراین بسیاری از اماکن تفریحی هم تعطیل شده‌اند. پارک‌های تفریحی، فروشگاه‌ها، و حتی موزه‌های خودرو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.
خبر خوب اینکه، برای تماشای جذاب‌ترین موزه‌های خودرو دنیا نیازی نیست از خانه خود خارج شوید. مخصوصا موزه‌های زیبایی مثل موزه ملی کوروت در کنتاکی یا موزه اشکودا در جمهوری چک که ممکن است هرگز امکان بازدید از آن‌ها را نداشته باشید، به صورت مجازی و از طریق گوگل مپ در دسترس هستند. این‌ها ۱۵ موزه خودرو جذاب هستند که می‌توانید به صورت آنلاین از آن‌ها بازدید کنید.

مرکز بی ‌ام‌ و
مکان: اسپارتنبورگ، کارولینای جنوبی، آمریکا

البته شما می‌توانید برای بازدید از کلکسیون جذاب بی ‌ام ‌و در دفتر مرکزی این برند به مونیخ آلمان سفر کنید. اما در کارخانه تولید خودروهای بی‌ ام‌ و در کارولینای جنوبی هم شاهد حضور تعداد زیادی از مدل‌های کلاسیک این برند هستیم.

مرکز بی ‌ام‌ و

مرکز بی ‌ام‌ و


سالن کلکسیون هوندا
مکان: موتگی، ژاپن

سالن کلکسیون هوندا در موتگی ژاپن خانه‌ای برای تمام محصولات هوندا و نه فقط خودروهاست. دوچرخه‌ها، ماکت‌ها، محصولات الکتریکی و روبات‌ها (مثل آسیمو) همگی در این موزه حضور دارند. تور مجازی گوگل مپ تمام گوشه‌های سالن کلکسیون هوندا را به شما نشان می‌دهد تا با تاریخ این برند آشنا شوید.

سالن کلکسیون هوندا

سالن کلکسیون هوندا


موزه مزدا
مکان: هیروشیما، ژاپن

در کنار دفتر مرکزی مزدا در هیروشیما ژاپن، بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت مجازی از کلکسیون گسترده این برند بازدید کنند. موزه مزدا که در آن شاهد حضور خودروهای کلاسیک، خودروهای مسابقه‌ای مدرن و حتی موتورهای این برند هستیم، قطعا ارزش تماشا کردن را دارد.

موزه مزدا

موزه مزدا


موزه مرسدس بنز
مکان: اشتوتگارت، آلمان

موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان دارای یکی از جذاب‌ترین کلکسیون‌های خودرویی در سراسر دنیاست. اگرچه گوگل مپ به شما اجازه نمی‌دهد تمام نقاط این موزه را بررسی کنید، نقاط خاصی با دید ۳۶۰ درجه وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید برخی از زیباترین خودروهای مسابقه‌ای و مفهومی این شرکت را تماشا کنید.

موزه مرسدس بنز

موزه مرسدس بنز


مرکز تکنولوژی مک ‌لارن
مکان: ووکینگ، انگلستان

قبل از اینکه وارد موزه خیره‌کننده در ووکینگ انگلستان شوید، روی مسیر سنگفرش شده مرکز تکنولوژی مک ‌لارن قدم بزنید. در این سالن شبیه موزه در دفتر مرکزی مک ‌لارن، شاهد حضور خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک و خودروهای جاده‌ای میلیون دلاری (مثل P1) هستیم. این تور مجازی ۳۶۰ درجه قطعا برای طرفداران این برند جذاب خواهد بود.

مرکز تکنولوژی مک ‌لارن

مرکز تکنولوژی مک ‌لارن


موزه فراری
مکان: مارانلو، ایتالیا

موزه فراری در دفتر مرکزی این شرکت در مارانلو ایتالیا مثل بقیه موزه‌های این لیست، تجربه گسترده‌ای در اختیار شما قرار نمی‌دهد. با این وجود، بازدیدکنندگان مجازی هنوز هم می‌توانند برخی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای این برند از جمله خودرو فرمول یک میشائیل شوماخر و لافراری FXX-K را تماشا کنند.

موزه فراری

موزه فراری


موزه هوراسیو پاگانی
مکان: سان چزاریو سول پانارو، ایتالیا

موزه پاگانی یکی از کوچک‌ترین سالن‌های این لیست است، اما تنها جایی در دنیاست که می‌توانید این همه خودرو میلیون دلاری پاگانی را با دید ۳۶۰ درجه تماشا کنید. نسخه‌های اولیه زوندا، نمونه‌های اولیه هوایرا و حتی ماکت‌های دقیق همگی در این موزه حضور دارند.

موزه هوراسیو پاگانی

موزه هوراسیو پاگانی


موزه لامبورگینی
مکان: سانتاگاتا بولونیزه، ایتالیا

دوست دارید نگاهی به خودروهای کلاسیک لامبورگینی مثل میورا یا مدل‌های خاصی مثل استوک داشته باشید؟ موزه لامبورگینی در سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا نزدیک دفتر مرکزی این شرکت، چشمگیرترین کلکسیون محصولات لامبورگینی در سراسر دنیا را دارد. شما می‌توانید تمام این موزه را توسط گوگل مپ بررسی کنید.

موزه لامبورگینی

موزه لامبورگینی


موزه ملی کوروت
مکان: بولینگ گرین، کنتاکی، آمریکا

موزه ملی کوروت در بولینگ گرین کنتاکی بهترین مکان برای تماشای مدل‌های مختلف کوروت است. این موزه از اوایل دهه ۹۰ کارش را آغاز کرد، اما در سال ۲۰۱۴ به دلیل نشست زمین دچار حادثه شد. چند ماه پس از این حادثه دوباره درهای این موزه رو به بازدیدکنندگان باز شد تا برخی از خودروهایی که بر اثر نشست زمین در گودال افتاده بودند را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید تمام آن‌ها را در این تور مجازی تماشا کنید.

موزه ملی کوروت

موزه ملی کوروت


موزه پانوز
مکان: هوستون، جورجیا، آمریکا

اگرچه گوگل مپ اجازه بازدید کامل موزه کوچک پانوز در هوستون جورجیا را به شما نمی‌دهد، اما می‌توانید نگاهی به برخی از خودروهایی که این شرکت کوچک تولید کرده داشته باشید. البته بین آن‌ها اوتسانو، اسپرانته GTR-1 و چند خودرو مسابقه‌ای قابل تشخیص هستند.

موزه پانوز

موزه پانوز


موزه خودرو پیترسن
مکان: لس‌آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

موزه پیترسن از زمان افتتاحش در سال ۱۹۹۴ به یکی از نمادهای فرهنگ لس‌آنجلس تبدیل شده است. امروزه بیش از ۳۰۰ خودرو کلاسیک و مدرن در این موزه بزرگ نگهداری می شوند. در این موزه همچنین شاهد لوازم جانبی مثل موتورها، کتاب‌ها، عکس‌ها و حتی فیلم‌هایی درباره خودروها هستیم.

موزه خودرو پیترسن

موزه خودرو پیترسن


موزه پورشه
مکان: اشتوتگارت، آلمان

موزه پورشه نزدیک دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت آلمان یکی از بهترین کلکسیون‌های خودرو در سراسر دنیا را دارد. در این موزه حتی شاهد حضور خودروهای کارخانه‌ای از دهه ۱۰ میلادی هستیم. در اینجا خودروهای کلاسیک، مدرن و مفهومی هم دیده می‌شوند.

موزه پورشه

موزه پورشه


موزه اشکودا
مکان: ملادا بلسلاو،‌ جمهوری چک

موزه اشکودا در ملادا بلسلاو جمهوری چک به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تاریخ ۱۰۰ ساله این برند را بررسی کنند. این موزه که در سال ۲۰۱۲ بازسازی شده، محلی برای نگهداری خودروها، دوچرخه‌ها و یادگاری‌ها است. در بازدید از این موزه همچنین می‌توانید زادگاه فردیناند پورشه موسس پورشه را از نزدیک ببینید.

موزه اشکودا

موزه اشکودا


موزه خودرو تویوتا
مکان: ناگاکوته، ژاپن

موزه خودرو تویوتا در ناگاکوته ژاپن محل نگهداری کلکسیون جذابی از محصولات تویوتا است. گوگل مپ اجازه می‌دهد این موزه که به بخش‌های مختلفی تقسیم شده را به صورت مجازی بررسی کنید و با تاریخ این برند که با مدل AA در سال ۱۹۳۶ آغاز شده، تا مدل میرای و هر مدلی بین این دو آشنا شوید.

موزه خودرو تویوتا

موزه خودرو تویوتا


موزه ولوو
مکان: گوتنبرگ، سوئد

شما می‌توانید برای بازدید از موزه ولوو در گوتنبرگ، سرمای سخت سوئد را تجربه کنید یا از خانه خودتان با استفاده از گوگل مپ آن را تماشا کنید. موزه ولوو اجازه بازدید مجازی کامل را به شما نمی‌دهد، اما در بخش‌هایی از آن می‌توانید با دید ۳۶۰ درجه خودروها را بررسی کنید.

موزه ولوو

موزه ولوو

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/7
چرا لینک سایتاشونو نزاشتید؟
1399/1/12
په کووو لینکششش