موضوعات داغ

روش مناسب ضدعفونی کردن خودرو برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مقامات پزشکی از فاصله گرفتن اجتماعی و در خانه ماندن به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا یاد می‌کنند. اما افرادی که مجبور هستند با استفاده از خودرو رفت‌وآمد کنند هم باید توجه بیشتری به خودرو شخصی خود داشته باشند و اگر امکان دارد آن را هر روز ضدعفونی کنند.
همان‌طور که پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند خودروها جزو آلوده‌ترین مکان‌ها هستند. ویروس کرونا جدید می‌تواند روی سطوح مثل مقوا، پلاستیک و فلز تا چندین روز زنده بماند، پس ضدعفونی دقیق سطوحی که آن‌ها را لمس می‌کنید اهمیت زیادی دارد. این شامل فرمان، صندلی‌ها، کمربندها، صفحات لمسی، دستگیره درها، درپوش باک، دسته دنده، آینه عقب و دکمه‌ها می‌شود.
اگر مواد ضدعفونی کننده زیادی در اختیار ندارید، می‌توانید از آب و صابون معمولی برای تمیز کردن بخش‌های داخلی خودرو استفاده کنید. از همان قانون شست‌وشوی ۲۰ ثانیه برای شستن قطعات داخلی خودرو پیروی کنید و حواستان به قطعات الکترونیکی باشد.
برای قطعات الکترونیکی از دستمال‌های آغشته به مواد ضدعفونی بدون وایتکس استفاده کنید. از وایتکس برای پلاستیک و از مواد الکلی برای دیگر قطعات استفاده کنید. سازمان حفاظت از محیط زیست لیست کاملی از مواد ضدعفونی کننده که در از بین بردن ویروس کرونا عملکرد خوبی دارند را منتشر کرده است.

روش مناسب ضدعفونی کردن خودرو

روش مناسب ضدعفونی کردن خودرو

هنگام ضدعفونی کردن حتما دستکش بپوشید و پس از ضدعفونی همه‌جا را با دستمال خشک پاک کنید: رها کردن مواد شیمیایی روی سطوح می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. قبل از اینکه ضدعفونی را آغاز کنید، مقداری از ماده ضدعفونی را روی سطحی که کمتر دیده می‌شود امتحان کنید تا شاهد تغییررنگ غیرمنتظره نباشید. برای بخش‌های چرمی، پس از ضدعفونی کردن از نرم‌کننده استفاده کنید تا از ترک خوردن آن جلوگیری کنید.
قبل و بعد از ضدعفونی کردن خودرو، دست‌های خود را بشوئید. البته این کار را به طور منظم و هربار به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/7
سلام
نوسنده محترم این همه اسمون ریسمون بافته ولی با قطعیت نتونسته ی محلول رو معرفی کنه که هم کارآمد باشه و هم به ادوات داخلی اسیب نزنه