موضوعات داغ

بریاتوره: قهرمانی‌های شوماخر بیشتر از همیلتون ارزش دارد

عکس مطلب اول
شروع فصلی فعلی فرمول یک برای لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس و قهرمان جهان، معنای دیگری خواهد داشت. همیلتون در آستانه برابری با رکورد قهرمانی‌های مایکل شوماخر بزرگ است. شوماخر برای سال‌های زیادی است که با کسب هفت عنوان قهرمانی فرمول یک بدون رقیب رکورددار بوده است اما قهرمانی ششم فصل گذشته لوئیس همیلتون باعث شده است تا در یک قدمی اسطوره این ورزش قرار بگیرد.

شوماخر در سال‌های 94 و 95 با تیم بنتون دو قهرمانی پیاپی بدست آورد و پس از آن در سال‌های 2000 تا 2004 برای پنج فصل متوالی فراری را به قله فرمول یک رساند. مایکل در طول این مدت رقیبانی همچون دیمن هیل، میکا هکینن، دیوید کولثارد، روبنز باریچلو و کیمی رایکونن داشته است. در سال‌های اول حضورش در فرمول یک نیز با اسطوره‌های بی بدیل این ورزش نظیر ایرتون سنا و نایجل منسل رقابت کرده. این چنین رقابتی در نظر فلاویو بریاتوره، مدیر سابق تیم‌های بنتون و رنو، یک رقابت کامل است. وی در پادکست Beyond the Grid‌ در این خصوص گفت:

" مایکل در جنگ با بزرگانی همچون سنا بود، شما باید تشخیص بدهید هنگامی که مایکل [به فرمول یک] رسید، [رقابت] بسیار سخت بود. شما دارید در مورد نایجل منسل صحبت می‌کنید، شما دارید در مورد سنا صحبت می‌کنید. حالا رقابت کم است. شما دو یا سه راننده [برای قهرمانی] دارید... رقابت کمتر از قبل است. برای همیلتون هم همینطور، هیچکس فشاری به وی وارد نمی‌کند. برای همه چنین است. وقتی کسی نزدیک شوماخر می‌شد او اشتباه می‌کرد، وقتی کسی نزدیک آلونسو می‌شد او اشتباه می‌کرد. اگر او شبیه یک راننده تاکسی (منظور ساده جلوه دادن رانندگی فرمول یک توسط شوماخر است) است و بردن همه چیز، بخاطر این است که او یک ابر راننده می‌باشد، فوق‌العاده.
همیلتون یکی از دو ستاره [حال حاضر] فرمول یک است: همیلتون و ورشتپن."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد