موضوعات داغ

بسته حمایتی دولت از تاکسیرانان کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، شاهد کاهش سفرهای درون شهری و به دنبال آن کاهش ۷۰ درصدی درآمد قشر تاکسیرانان هستیم. حال دولت با عرضه بسته های حمایتی سعی در جبران مشکلات این حوزه دارد و در این رابطه مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی ‌های شهری کشور در تشریح روند حمایت دولت از رانندگان تاکسی اعلام کرد که دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است، بسته های حمایتی در نظر گرفته که رانندگان تاکسی ها نیز که در خط مقدم آلودگی به این ویروس هستند، از این قاعده مستثنی نخواهند بود.
در روز سه شنبه پنجم فروردین ماه، دستورالعمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا به تصویب هیئت وزیران رسید و در این طرح، اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و کرایه بین شهری به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول برخورداری از مزایای طرح خرید اعتباری خواهند شد. تصمیم بر این شده است که اقشار مشمول در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت نام کرده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تایید صلاحیت آنان، جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به بانک های عامل معرفی کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که این اعتبار برای خانوارهای یک نفره به مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود و برای سایرین، مبلغ 2 میلیون تومانی با تنفس سه ماهه در نظر گرفته شده است که نحوه بازپرداخت آن در قالب اقساط 24 ماهه و با سود 12 درصد خواهد بود که مشمولان این طرح، تنها موظف به پرداخت 4 درصد آن هستند.
در این خصوص وزیر تعاون موافقت کرده است که حق بیمه اسفندماه 98 و فروردین و اردیبهشت ماه 99 که می بایست در فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 پرداخت گردد، فعلا پرداخت نشود و در تیرماه 99 برای آن تصمیم گیری خواهد شد، به طوری که مجموع 3 ماه پرداخت نشده از تیرماه 99 با شرایط تقسیط تا پایان سال آینده پرداخت شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد