موضوعات داغ

علائم خرابی باتری خودرو چیست؟

عکس مطلب اول
باتری قطعه ای است که برق خودرو را تامین می کند و نگهداری مناسب از آن باعث افزاش عمر این قطعه شده و شما را از دردسر در راه ماندن در امان نگه می دارد. این قطعه که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره می شود تا درصورت نیاز قابل استفاده باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، اکنون می خواهیم روش های تشخیص خرابی باتری خودرو را بررسی کنیم تا از سالم بودن یا معیوب بودن باتری خودروی خود مطلع شوید. اولین مورد در خرابی خودرو این است که هنگام استارت زدن، باتری نتواند استارت را به حرکت درآورد. علت بعدی کم شدن پی در پی آب خانه های باتری است. سومین علت شیرین شدن آب باتری است. شما در صورت کنترل این سه مورد می توانید از عمر باتری خود آگاه شوید.
یک راه نیز برای آزمایش باتری وجود دارد، اینکه درب خانه های باتری را باز کنید و به وسیله سیم نسبتا ضخیم دو قطب باتری را به هم وصل کنید، اگر آب داخل هر یک از خانه های باتری جوشید و غلیان کرد آن خانه باتری خراب است و باید صفحات داخل آن خانه عوض شود و چون این کار به طور اصولی انجام نمی شود، بهتر است باتری خودرو عوض شود.
موضوع مهم دیگر دانستن نوع باتری خودرو است. به گفته کارشناسان دو نوع باتری برای خودروها وجود دارد، باتری (تر) یا همان باتری اسیدی که در دسته های قدیمی قرار می گیرند و باتری های اتمی یا پیل خشک که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از راه های تشخیص خرابی در باتری های اتمی چراغ هشداری است که در صفحه پشت فرمان قرار گرفته و در صورتی که رنگ سبز این چراغ خاموش شود، یعنی عمر باتری شما در حال تمام شدن است.
باتری های اسیدی نیز که درون آن صفحه های سربی وجود دارد به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و باتری متورم و دچار زنگ زدگی می شود و این موضوع نشان دهنده خراب شدن باتری خودرو است.
برای تشخیص سلامت باتری خودرو در نوع تر آن، می توانید سطح الکترولیت یا آب باتری را کنترل کنید، میزان آب باتری موجود در محفظه باتری باید 10 تا 15 میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن باشد، در غیر این صورت نیاز به رسیدگی دارد. نکته مهم دیگر اینکه همیشه به چکه های زیر خودرو توجه کنید، زیرا ممکن است این چکه ها مربوط به باتری خودروی شما باشد که در این صورت نشان از نشتی باتری خودرو دارد. این قطره های اسیدی می تواند قطعات خودرو را دچار خوردگی و به آن ها آسیب وارد کند.
نکته مهم در باتری های (تر) احتیاج به آب است که حتما باید به آن آب مقطر اضافه کنید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد