موضوعات داغ

تویوتا همچنان در حال فروش لندکروزر سری ۷۰ و FJ کروزر در امارات است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در دنیایی که کراس‌اوورها و شاسی بلندها بازار خودرو را تسخیر کرده‌اند، مدل‌های آفرود خاصی مثل تویوتا لندکروزر سری 70 کمیاب شده‌اند. البته این خودروساز ژاپنی مایل نیست این مدل را از خط تولیدش خارج کند و به نظر می‌آید در حال فروش نسخه‌های قدیمی در دیگر بازارها است.
در آفریقای جنوبی، لندکروزر ۷۹ نامیب که نسخه خاصی براساس لندکروزر سری ۷۰ است به فروش می‌رسد. در امارات متحده عربی، تویوتا نسخه کوچکتری از این آفرود با چراغ‌های جلوی هالوژنی را ارائه می‌دهد. قیمت این مدل که به صورت شاسی بلند سه درب و وانت در دسترس است از ۳۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

لندکروزر سری ۷۰

لندکروزر سری ۷۰

یک تفاوت مهم بین نسخه‌ آفریقای جنوبی و امارات موتور این دو است. قدرت مدل مخصوص آفریقا از موتور دیزلی ۴.۵ لیتری تامین می‌شود که توان ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر تولید می‌کند. نسخه وانت هم از موتور بنزینی ۴ لیتری با توان ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۳ نیوتون متر بهره می‌برد. این موتور V6 در کنار یک گیربکس پنج سرعته دستی قرار گرفته است.
تویوتا همچنین در حال فروش مدل اف ‌جی کروزر است که دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود. قیمت این شاسی بلند از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود و از موتور ۴ لیتری V6 با توان ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر بهره می‌برد. این موتور هم در کنار گیربکس پنج سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. اف‌جی کروزر دارای دو باک با گنجایش ۱۶۰ لیتر و صندلی‌های ضدآب است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد