موضوعات داغ

روی خوش کرونا؛ کاهش 41 درصدی فوتی های تصادفات درون شهری

عکس مطلب اول
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص اقدامات پلیس راهور در ایام نوروز اظهار داشت که مرحله نخست طرح نوروزی در حوزه درون شهری از تاریخ 10 تا 25 اسفند 98 به صورت متمرکز و با هدف مدیریت و انضباط ترافیکی شهرها صورت پذیرفت. مرحله دوم و جدی طرح از تاریخ 25 اسفند 98 تا 15 فروردین سال 99 با حضور 12 هزار مامور راهور اجرایی شد. در این مدت 3 هزار و 500 گشت خودرویی، هزار و 300 گشت موتورسوار، 4 هزار و 500 عامل پاس پیاده در نقاط ایستگاهی و گلوگاهی و عمدتا متمرکز بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، نظارت و مدیریت بر سفرها و اجرای الزامات طرح فاصله گذاری اجتماعی را عملیاتی کردند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، رئیس پلیس راهور در ادامه درباره وضعیت تصادفات درون شهری گفت: تصادفات منجربه فوتی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است. همچنین تصادفات جرحی و مجروحین 46 درصد و تصادفات صرفا خسارتی 64.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در تصادفات رخ داده در بازه زمانی طرح، انواع سواری با 58 درصد بیشترین سهم را در وقوع تصادفات داشته اند. پس از آن انوع موتورسیکلت با 23 درصد و انواع وانت بار با 5.3 درصد در این تصادفات دخیل بوده اند.
عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادفات در ایام نوروز
هادیانفر در ادامه گفت: از نظر علت تامه تصادف می توان به ترتیب عدم توجه به جلو با 34 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 26 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 10.3 درصد را بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی برشمرد. همچنین از نظر زمان وقوع تصادف ساعت های 16 تا 20 با 28 درصد و ساعت 20 تا 24 با 24 درصد بیشترین وقوع تصادف را به خود اختصاص دادند.
بیشترین کاهش تصادفات درون شهری در روز 10 و 12 فروردین روی داد
رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: از نظر روزهای طرح نوروزی، کمترین تصادفات به ترتیب در روزهای 10 و 12 فروردین با 80 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روی داد و در روز 15 فروردین نیز با کاهش 77 درصدی تصادفات در حوزه درون شهری روبه رو بودیم.
وی ادامه داد: پلیس طرح فاصله گذاری اجتماعی را در کنار سایر اقدامات خود از قبیل مدیریت سفر، نظارت و کنترل تخلفات و موضوعات مدیریت سفر و در راستای اعمال ضمانت اجرایی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را اجرا کرد که در مجموع در دو حوزه برون و درون شهری 27 هزار و 451 راننده ای که سفرشان غیر ضروری تشخیص داده شد، 500 هزار تومان اعمال قانون شده و سه هزار و 174 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت به مدت یک ماه توقیف شدند. استان های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی و مازندران به ترتیب بیشترین اعمال قانون و کنترل سفرهای غیر ضروری را در این مدت داشته اند.
گیلان بیشترین کاهش تردد
سردار هادیانفر در ادامه بیان داشت: استان های گیلان با 77 درصد، مازندران 74 درصد، قم 73 درصد، خراسان رضوی 73 درصد، اصفهان 72 درصد و خراسان جنوبی با 70 درصد بیشترین کاهش تردد را در این بازه زمانی داشته اند.
رئیس پلیس راهور با درخواست از هموطنان برای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا و خودداری از انجام سفرهای غیرضروی گفت: با توجه به خلوتی معابر اصلی و اتوبان ها، افزایش سرعت و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات بوده و به رانندگان توصیه می کنیم با رعایت سرعت مطمئنه و احترام به قوانین رانندگی کرده و سفرهای درون شهری خود را مخصوصا در شهر تهران کاهش دهند.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آمارها، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از دیگر عوامل موثر در وقوع حوادث رانندگی به شمار می رود، بنابراین استفاده از تلفن‌همراه حین رانندگی یا صحبت کردن با سرنشینان خودرو همچنان پرهیز کرده و با رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه توانایی خود در کنترل وسیله نقلیه را افزایش دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد