موضوعات داغ

موتورهای آینده فرمول یک، الکتریکی تر از گذشته خواهند بود

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه با خواسته قانون گذاران فرمول یک مبنی بر استفاده بیشتر از سیستم هیبرید تا سال ۲۰۲۶، موتورهای جدیدی که برای خودروهای فرمول یک تولید خواهند شد تا ۵۰ درصد توان خود را از نیروی الکتریکی به دست خواهند آورد.

خودرو های فرمول یک قبل از آنکه در سال ۲۰۱۴ به سمت موتور های شش سیلندر توربوشارژ هیبرید بروند در ابتدا در سال ۲۰۰۹ با استفاده از سیستم بازیابی انرژی جنبشی روند هیبرید شدن را شروع کرده بودند.
سیستم های بازیابی انرژی در موتورهای وی شکل شش سیلندر کنونی در بالاترین توان کاری حدود ۲۰ درصد از توان کلی موتور را تولید می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد به راندمان حرارتی موتور کمک می‌کنند، بسیار بیشتر از موتورهای نسل قبل فرمول یک.

قوانین موتوری فعلی فرمول یک عمری ۷ساله دارند و FIA برای سال ۲۰۲۶ قوانین موتوری جدید را در نظر دارد، هرچند با شرایط فعلی گسترش بیماری کرونا در جهان این تاریخ ممکن است تغییر کند.

توتو ولف

توتو ولف


سال گذشته توتو ولف، مدیر تیم مرسدس در مصاحبه اختصاصی با ژیل سیمون، مدیر فنی FIA اذعان کرد که نسل آینده موتور های فرمول یک باید ۵۰درصد توان خود را بصورت الکتریکی تولید کنند.

به اعتقاد ژیل سیمون، بالاتر بردن بهره‌وری موتورهای فرمول یک فقط با استفاده بیشتر از سیستم های بازیابی الکتریکی ممکن خواهد بود.

لازم است بدانید فناوری استفاده شده در موتورهای هیبرید فرمول یک از تمامی فناوری های هیبرید موجود فراتر است. پیشرفت فناوری در موتورهای فرمول یک از سال ۲۰۰۹ و شروع استفاده از سیستم KERS و توان ۸۰ اسب بخار از موتور الکتریکی تا کنون، بسیار چشمگیر بوده است.

سیستم ذخیره انرژی مرسدس در سال ۲۰۰۷ با ۱۰۷ کیلوگرم وزن تنها از ۳۹درصد راندمان بهره می برد، در حالیکه سیستم فعلی این تیم با وزن تنها ۲۰ کیلوگرم از ۹۶درصد راندمان برخوردار است با توان تولید ۲۶۸ اسب بخار.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد