موضوعات داغ

فراری با فروش هر دستگاه خودرو چقدر سود می کند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته، بازار همیشه پررونق خودرو کمی دچار افت شد. البته ۱۷.۱ میلیون خودرو در ایالات متحده به فروش رسیدند، اما این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۸ کمتر بود. با وجود این، همه خودروسازان در سال ۲۰۱۹ شرایط بدی نداشتند. مثلا فراری طی این سال ۱۰۱۳۱ خودرو فروخت و از فروش هر کدام از این خودروها سود زیادی کسب کرد.
فراری در ازای فروش هر کدام از این خودروها ۲۳.۲٪ حاشیه سود عملیاتی داشت که معادل ۹۴ هزار دلار سود برای هر خودرو است. این مقدار زیادی پول است، البته نسبت به سود فراری در سال ۲۰۱۸ که ۹۵ هزار دلار بود کمی کمتر است. فراری با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، تطبیق با تغییرات بازار و تبلیغ خوب خودروهایش به این سود دست پیدا کرده است.
در مقایسه با فراری، شرکتی مثل بی‌ام‌و باید ۳۰ خودرو بیشتر بفروشد تا به سودی که فراری کسب کرده دست پیدا کند. فولکس واگن باید ۵۶ و مرسدس باید ۶۷ خودرو دیگر برای رسیدن به چنین سودی بفروشند. فورد و نیسان هم برای رقابت با این خودروساز ایتالیایی باید به ترتیب ۹۰۸ و ۹۲۸ خودرو بفروشند.
فراری سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. ۲۰۱۹ اولین سالی بود که این شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ خودرو فروخت و سود کلی ۴.۱۲ میلیارد دلاری کسب کرد که نسبت به سال قبلش ۱۰٪ بهتر بود. در سال ۲۰۱۹ بیشترین خودروهای فراری در اروپا، خاورمیانه و آفریقا به فروش رسیدند. در سال ۲۰۲۰ فراری به دلیل معرفی مدل‌های کمتر، سال آرامی را پیش‌رو خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد