موضوعات داغ

نیکو روزبرگ: شاید به اندازه همیلتون مستعد نبودم

عکس مطلب اول
روزبرگ و همیلتون در سال‌های 2013 تا 2016 در تیم مرسدس هم‌تیمی بودند. همیلتون دوبار موفق به کسب عنوان قهرمانی (2015 و 2014) در این زمان شد، در حالی که تنها قهرمانی روزبرگ در سال 2016 برایش به ارمغان آمد و بعد از آن از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد. تا به الان، نیکو روزبرگ تنها راننده‌ای است که توانسته در دوران هایبرید-توربو، همیلتون را شکست دهد. به نظر روزبرگ رانندگان نباید اهداف بلند پروازانه برای خود تعیین کنند و تنها عامل مهم در کسب موفقیت‌ها، ثبات در پیشرفت است. او معتقد است که شاید استعداد همیلتون از او بیشتر بوده و حتی می‌تواند به رکورد نه قهرمانی برسد. وی در پاسخ به سوال در مورد قرار دادن اهداف جاه طلبانه اینگونه پاسخ داد:

" نه، نه، اشتباه است. شما باید تعادل داشته باشید. یک هدف این است که شما عملکرد خود را بهبود بخشید و از میان انتخاب‌هایتان بهترین را انتخاب کنید. شاید بعضی افرادی که مسابقه می‌دهند استعداد لوئیس همیلتون را نداشته باشند، و شاید بتوانم خودم را جزء این دسته حساب کنم. به همین دلیل است که 9 بار قهرمان جهان شدن برایم واقع بینانه نیست، و شاید او بتواند انجامش دهد. این هدف من نیست. هدف من نشان دادن بهترین نسخه خودم است و آن را برای خودم قرار دادم."

نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون، گرندپری بحرین 2014

نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون، گرندپری بحرین 2014

او ادامه داد:

" به علاوه، هدفی مشخص به عنوان نتیجه وجود دارد. اهداف مربوط به فرم نتایج مشکلی دارند و آن این است که بسیار به شما بستگی دارند. اگر مشکل موتوری داشته باشم و هدفم بهبود عملکردم باشد، هنوز می‌توانم با نشاط باشم، وقتی که می‌دانم بهترین نتیجه ممکن را در آن روز و کل سال گرفته‌ام. این نکته بسیار مهم است اما نقطه قوت من نبود. من نیز به شدت روی نتایج تمرکز داشتم. البته، این مسئله اتفاق می‌افتد، زیرا تمام محیط اطراف شما، همیشه فقط در حال صحبت در مورد نتایج هستند. چیز دیگری مهم نیست. به عنوان یک ورزشکار، شما باید تلاش کنید تا به تعادل برسید و روی بهبود توانایی‌هایتان تمرکز کنید. این چیزی است که در طول زمان یاد گرفتم. من پیشرفت کردم اما برداشتن قدم‌های بزرگ بسیار سخت است. فکر می‌کنم موفق‌ترین ورزشکاران آن تعادل [لازم] را دارند و روی نتایج تمرکز نمی‌کنند."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد