موضوعات داغ

نگاهی به فیلم مامور انتقال 1 با بازی جیسون استاتهام

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
روزهای شیوع ویروس کرونا گویا پایان ناپذیر هستند و با وجود برنامه دولت‌های مختلف برای بازگشایی محدود کسب و کارها، همچنان به مردم توصیه می‌شود حدالامکان از حضور در اجتماع خودداری کنند. به همین دلیل ما در خودروبانک تصمیم گرفتیم تا مجموعه‌ای از فیلم‌های جذاب با موضوع خودرو را به شما پیشنهاد دهیم. مشاهده آثار سینمایی جذاب یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شما را تا حدودی از اخبار منفی کرونا دور نگه دارد. در سومین بخش از این مقالات به بررسی فیلم مامور انتقال 1 یا ترنسپورتر با بازی جیسون استاتهام پرداخته‌ایم.
فیلم مامور انتقال ترکیبی از لوکیشن‌های جذاب اروپایی سری جیمز باند و استفاده از هنرهای رزمی فیلم‌های آسیایی است. در این فیلم جیسون استاتهام نقش فرانک مارتین ملقب به مامور انتقال را بازی می‌کند که هر چیزی از او بخواهند را جابجا می‌کند. او سه قانون غیرقابل نقض دارد: تغییر نکردن معامله، افشا نشدن نام طرفین و نگاه نکردن داخل بسته.
مارتین برخلاف باند به اصول اخلاقی پایبند نیست و فقط برای پول کار می‌کند. او حین خدمت در نیروهای ویژه بریتانیا، حس وطن‌پرستی خودش را از دست داده و حالا از مهارت‌هایش برای ثروتمند شدن استفاده می‌کند که این شامل یک ویلای مجلل در فرانسه هم می‌شود.
در سکانس ابتدایی، که از کل فیلم خیلی بهتر است، جیسون استاتهام در نقش مارتین با یک بی ‌ام ‌و سری ۷ می‌خواهد گروهی از سارقان بانکی را فراری دهد. چهار سارق سوار ماشین می‌شوند، اما در معامله گفته شده آن‌ها فقط سه نفر هستند. در حالی که پلیس به آن‌ها نزدیک می‌شود، مارتین می‌گوید معامله هرگز تغییر نمی‌کند. سارقان از او می‌خواهند فورا آن‌ها را از آنجا دور کند. مارتین نفر چهارم را می‌کُشد و به راهش ادامه می‌دهد.
سپس شاهد یک صحنه تعقیب و گریز خوب هستیم که البته بیشتر فیلم‌های امروزی در ساخت آن‌ها مهارت دارند. البته در اینجا حرکت ماشین روی پله‌ها، لایی کشیدن و حرکت با دنده عقب در اتوبان صحنه‌های جالبی را رقم می‌زنند.

بی ام و

بی ام و

اما وقتی یک کیسه بزرگ به مارتین داده می‌شود تا آن را جابجا کند، او درش را باز کرده و زنی چینی به نام لای را پیدا می‌کند. او حتی پس از شکستن قانون سوم خودش، لای را همراه خودش به ویلایش می‌برد و جنگی را با یک گروه مافیایی چینی آغاز می‌کند.
اما فیلم کم‌کم از مسیر خودش خارج می‌شود. شخصیت جیسون استاتهام که وقتی در حال اجرای قوانینش بود ابهت زیادی داشت، وقتی قوانین خودش را می‌شکند به یک قهرمان کلیشه‌ای تبدیل می‌شود. در ابتدا امیدوار بودیم فیلم مامور انتقال مطالعه‌ای بر خشونت باشد و اثر متفاوتی در ژانر اکشن ارائه دهد، اما متاسفانه اینطور نشد.
تمرکز بیش از حد روی صحنه‌های اکشن باعث می‌شود فیلم وارد بن‌بست شود. وقتی بیش از اندازه به اکشن فیلم توجه شود، تمرکز از روی داستان برداشته شده و با یک اثر سطحی روبرو می‌شویم. مارتین در سکانس‌های ابتدایی شخصیت جذابی است، و ابتدا امیدواریم دلیل این رفتار خشن و خاص را درک کنیم. اما در این فیلم فقط شاهد تیراندازی و تعقیب و گریز هستیم و خبری از یک داستان قابل قبول نیست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/1
سری های بعدیشو دیدم کریس وانس بازی میکرد خیلی باحال بود اون هرچند ماشینش ائودی بود