موضوعات داغ

برنامه ریزی برای تولید 50 هزار موتورسیکلت برقی

عکس مطلب اول
برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید در هفت محور و 40 برنامه تقسیم بندی شده که محور چهارم آن توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان است. بر اساس گزارش منتشر شده معاونت طرح و برنامه ریزی وزارت صمت، یکی از پنچ پروژه وزارت صمت برای تحقق محور چهارم، حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتورسیکلت های برقی است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مامور اجرای آن شده است. همچنین در این پروژه معاونت امور صنایع وزارت صمت، شرکت های خودروساز مربوطه، شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت، وزارت نیرو و وزارت کشور مشارکت خواهند داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژه شامل 4 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طراحی، توسعه و آماده سازی خطوط تولید خودرو سواری برقی در شرکت های خودروساز فعلی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تولید خودروهای سواری برقی و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد ایستگاه های شارژ خودروی سواری است. همچنین 3 هزار میلیارد ریال سرمایه برای تولید انبوه موتورسیکلت در شرکت های تازه تاسیس، ۳۰ میلیارد ریال برای ایجاد ایستگاه های شارژ موتورسیکلت برقی و ۳۰۰ میلیارد ریال برای طراحی، نمونه سازی و صحه گذاری اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است.
اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه نیز از محل سرمایه گذاری مشترک ایدرو و بخش خصوصی، آورده نقدی مشتریان و مصرف کنندگان نهایی، اعطای وام کم بهره از سوی بانک ها و اصلاح مصوبه های شورای اقتصاد در پرداخت یارانه از محل ماده 12 رفع موانع تولید خودرو، موتورسیکلت و اتوبوس برقی تامین خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد