موضوعات داغ

احتمال برگزاری دو مسابقه در پیست اتریش

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
به احتمال زیاد فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک بالاخره در پیست اتریش شروع خواهد شد. در همین حال هلموت مارکو پیشنهاد برگزاری یک مسابقه ویژه در چهارشنبه شب را مطرح کرده است.

فصل ۲۰۲۰ فرمول یک قبل از اینکه حتی شروع شود، متوقف شد. به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، از برگزاری مسابقه استرالیا جلوگیری شد و این روند تا لغو ۹ مسابقه بعد از آن نیز ادامه پیدا کرد.

اگرچه در حال حاضر کانادا آخرین مسابقه به تعویق افتاده است اما انتظار می رود با توجه به تمدید قانون ممنوعیت تجمعات گسترده از سوی دولت فرانسه، مسابقه فرانسه هم به سرنوشت مسابقات قبل از خود دچار شود.

مسابقه بعدی در تقویم فرمول یک، پیست اتریش است. بر طبق زمانبندی جدول، این مسابقه قرار است در ۵ جولای برگزار شود. دولت اتریش اعلام کرده است در صورتی که مسابقات پشت درب های بسته برگزار شود مانعی برای آن نمی‌بیند.

مدیر تیم ردبول هلموت مارکو، اعلام رضایت خود از این خبر را اعلام کرده است. او گفت:

"اکنون در حال تدوین قوانینی هستیم تا بتوانیم مسابقه را بدون تماشاگر برگزار کنیم. درست است که مسابقات فرمول یک بدون حضور تماشاگر شبیه به مسابقه ارواح است اما در شرایط فعلی، برگزاری مسابقه اتریش برای ما بسیار دلگرم کننده است".

به نظر می رسد هدف دولت اتریش تنها به برگزاری مسابقه بدون تماشاگران نباشد، بر اساس آخرین اخبار تنها تیم ها و کسانیکه در پخش تلویزیونی نقشی دارند حق حضور در محل مسابقه را خواهند داشت. به این ترتیب از ورود خبرنگاران و رسانه ها جلوگیری خواهد شد.

هلموت مارکو در ادامه افزود:

"کانون توجه بر روی پخش تلویزیونی و رسانه های دیجیتال خواهد بود. در صورت برگزاری مسابقه فرمول یک اتریش، این اولین رویداد بزرگ بین‌المللی است که پس از شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد. ما علاقه‌مند به برگزاری دو مسابقه در این پیست هستیم، یک مسابقه در روز یکشنبه و دیگری در بعدازظهر چهارشنبه که به احتمال زیاد مورد تایید قرار خواهد گرفت".

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد