موضوعات داغ

علت افزایش قیمت خودروهای داخلی در این بازار خلوت چیست؟

عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران عنوان داشت که بررسی قیمت ها نسبت به ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال گذشته نشان می دهد که افزایش حدود ۱۰ درصدی ایجاد شده است. برخی از نمایندگی های شرکت های خودروساز از حدودا هفت یا هشت روز گذشته، کار خود را آغاز کرده اند. این نمایندگی ها تعدادی از خودروهای کارتکسی را برای افرادی که بیش از ۱۸ ماه است که ثبت نام خودرو نداشتند، با قیمت بالا عرضه کرده اند. زمانی که فروشندگان خودرو می بینند که نمایندگی های رسمی خودروسازان به طور مثال خودروی پژو 206 را پیش از سال جدید، کارتکسی ۹۵ میلیون تومان عرضه می کرده است، اکنون در حدود ۱۱۶ میلیون تومان می فروشد و به همین دلیل قیمت های خود را افزایش می دهند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: همیشه قیمت خودروهای کارتکسی برای مشتریان بازار، پایه قیمتی به حساب می آید. هر زمان که به طور مثال خودروی ویرایشی،۹۰ میلیون تومان باشد، در بازار آزاد حدود ۵ میلیون تومان بالاتر به فروش می رسد، زیرا این نمایندگی ها به عنوان تریبون خودروساز شناخته می شوند و مبنای قیمت گذاری در بازار آزاد خودرو قرار می گیرند. متاسفانه فروش کارتکسی خودرو باعث التهاب بازار و افزایش قیمت ها شده است.
موتمنی در ادامه بیان داشت: از سوی دیگر به دلیل تعطیل بودن بخش شماره گذاری دو خودروساز ایران خودرو و پارس خودرو، هیچ خودرویی در این دو شرکت شماره گذاری نمی شود و خودروهای موجود در بازار که شماره گذاری شده اند مربوط به سال گذشته هستند.
وی در رابطه با وضعیت معاملات در بازار خودرو، اعلام کرد: خرید و فروشی در بازار خودرو اتفاق نمی افتد و بازار در رکود قرار گرفته است، اما طی روزهای آینده با شروع رسمی معاملات، بازار به حال عادی باز خواهد گشت که به دنبال آن کاهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود.
منظور از خودروهای ویرایشی یا کارتکسی این است که زمانی که خودرو از شرکت خریداری می شود، مبلغ واریز و پلاک به نام فرد صادر می شود، لذا پس از خرید و ورود به نمایندگی ها ، در حقیقت صلح می زنند. مشخصات مشتری وارد و مبلغ را دریافت می کنند و پس از پنج روز تا یکماه پس از آن خودرو تحویل داده می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد