موضوعات داغ

ارسال دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار

عکس مطلب اول
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص وضعیت بازار خودرو و تعیین قیمت های جدید برای سال 99 عنوان کرد که بر اساس ماده 3 ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال 97، هر گونه تصمیم گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است، منوط به تایید ستاد تنظیم بازار است. به موجب این ماده شورای رقابت نیز باید دستورالعمل قیمت گذاری خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کند، اما این مصوبه به معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، رئیس شورای رقابت افزود: پیش از این ابلاغیه بر اساس ماده 58 اصل 44 شورای رقابت قیمت گذاری را به صورت مستقل اعلام می کرد که پس از ابلاغیه ماده 3 سران سه قوه دستورالعمل تنظیم قیمت برای تایید باید به ستاد تنظیم بازار ارسال شود.
شیوا در ادامه بیان داشت: در هفته گذشته به ما اعلام شد که دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم که برداشت نادرست وزیر صمت از مصوبه سران سه قوه باعث شد تا حضور و تعیین قیمت توسط شورای رقابت با اختلال روبرو شود. در حال حاضر ما بر اساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم، اما به نظر می رسد ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند.
وی در پایان تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اختلاف نظرهای زیادی در خصوص تعیین قیمت خودرو مطرح شد که در نهایت تصمیم بر آن شد که با برگزاری یک کارگروه و حضور محدودتر اعضا این موضوع بررسی شود و تصمیم نهایی به ستاد تنظیم بازار ارسال شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد