موضوعات داغ

چرا کیا استینگر به نسل دوم نمی رسد؟ پایان دیفرانسیل عقب جذاب کیا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای زیادی در جهان وجود دارند که به رغم جذاب بودنشان، شرکت ها از طراحی و ساخت نسل دوم آن منصرف شده و در همان نسل اول خلاصه شده اند. نمونه آن خودروی "بی ام و i8"، "آلفارومئو 4C" و بسیاری خودروهای دیگر که در جذابیت و عملکرد خود حرف های زیادی برای گفتن داشتند، اما به دلیل برآورده نکردن انتظار شرکت های تولید کننده خود، شانس داشتن نسل دوم و ادامه حیات را از دست داده اند. حال خبرهای جدید حاکی از آن است که شرکت خودروسازی کیا هم ممکن است یکی از محصولات پرسروصدای خود را در نسل اول خلاصه کند و برنامه ای برای توسعه و تولید نسل جدید آن ندارد.
کیا استینگر، سدان اسپرت شرکت خودروسازی کیا که با سروصدای بسیار زیاد معرفی شد و تبلیغات زیادی هم بر روی آن صورت گرفت تا به یک ماشین پولساز برای کیا در بازارهای جهانی تبدیل شود، اما گویا این خودرو در تحقق اهداف سازنده خود ناموفق بوده و شرکت خودروسازی کیا قصد دارد تا آن را برای داشتن نسل های بعد و مدل های بیشتر عقیم کند.
کاهش فروش جهانی، می تواند دلیل اصلی کیا برای پایان دادن به زندگی این خودروی سدان اسپرت پرحاشیه باشد. در بین سال های 2018 تا 2019 میلادی، فروش این خودرو با کاهش 18 درصدی همراه بوده و در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی هم شاهد افت فروش 21 درصدی این خودرو نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده ایم، این درحالیست که تنها در ماه مارس افت فروش کیا استینگر به چیزی حدود 40 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 می رسد. باتوجه به این شرایط، نشریات خارجی مدعی هستند که اگر همین روند برای فروش کیا استینگر در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد، اتفاقات ناخوشایندی در انتظار کیا استینگر خواهد بود و ممکن است که دیگر نسل جدید کیا استینگر را شاهد نباشیم.
البته نباید منکر تاثیرات ویروس کرونا بر روی بازارهای جهانی و کاهش فروش خودروسازان شد، در حال حاضر هم شرکت خودروسازی کیا تصمیمی برای طراحی و ساخت نسل جدید این خودرو نگرفته است و مدیر طراحی این شرکت اعلام کرد که با رسیدن به موفقیت اقتصادی، می توان به توسعه و تولید نسل دوم کیا استینگر امیدوار بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/8
دلیلش ساده ست . این ماشین میخواست با غولهایی رقابت کنه که دهها ساله در این سگمنت تجربه دارن و از بالاترین سطح تکنولوژی برخوردارن . مثل ب ام و سری پنج . مسخره ست که یک مدل در اولین تجربه حضورش در این سطح بتونه دوام بیاره .