موضوعات داغ

چگونه کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟

عکس مطلب اول
با شیوع ویروس کرونا، رعایت بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن وسایل پرکاربرد بیش از پیش اهمیتپیدا کرده است. در این بین کارت سوخت یکی از وسایل پرکاربرد در کشور است که نحوه ضدعفونی کردن آن بسیار مهم است. در حال حاضر پمپ بنزین ها یکی از خطرناک ترین محل های شیوع کرونا محسوب می شود که با توجه به اینکه در برخی مواقع افراد عملیات سوختگیری را به اپراتورها واگذار می کنند، ضدعفونی کردن کارت های سوخت باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص نحوه ضدعفونی کردن کارت سوخت اظهار داشت: مردم در زمان ضدعفونی کردن کارت سوخت دقت لازم را داشته باشند و به هیچ وجه از موادی همچون وایتکس برای ضدعفونی کردن کارت استفاده نکنند. مردم می توانند کارت های سوخت خود را با پنبه های آغشته به ضدعفونی کننده های پایه الکی با درصد 65 تا 70 درصد ضدعفونی کنند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: در صورت استفاده از روش های نادرست برای ضدعفونی کردن کارت سوخت احتمال آسیب دیدن و از بین رفتن آن وجود دارد. مردم برای ضدعفونی کردن کارت سوخت از اسکاج و مایع ظرفشویی استفاده نکنند، زیرا این مواد نیز باعث آسیب به کارت سوخت می شود و فقط پنبه آغشته به ماده ضدعفونی پایه الکلی برای ضدعفونی کردن کارت سوخت کافی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد