موضوعات داغ

اخذ عوارض از تمام آزادراه ها تا پایان زمستان امسال الکترونیکی می شود

عکس مطلب اول
شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی بیان داشت که تمامی گیت های عوارضی تا پایان زمستان امسال به ای تی سی مجهز می شوند و هوشمند خواهند شد. تفاهم نامه ای نیز در این رابطه بین وزارت راه و پلیس به امضا رسیده که در حال اجراست و بعضی از آن در حال حاضر عملیاتی شده است. هدف ما توسعه حمل و نقل هوشمند است که به دنبال آن شاهد افزایش ایمنی در سطح جاده های کشور خواهیم بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی افزود: سال گذشته اخذ عوارض در چهار آزادراه الکترونیکی شد و نهایتا تا پایان زمستان امسال تمام آزادراه ها به ای تی سی مجهز می شوند و اخذ عوارض به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
آدم نژاد با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی در توسعه حمل و نقل هوشمند گفت:‌ تاکنون بارنامه ماشین آلات سنگین و بار آنها با همکاری پلیس رصد می شد، اما با توسعه تجهیزات هوشمند در سطح جاده ها عملکرد ناوگان باری با سیستم توزین رصد خواهد شد و در این رابطه همکاری نزدیک با پلیس داریم.
وی با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل هوشمند در کاهش تخلفات موثر بوده است، گفت: یکی از تخلفاتی که پس از نصب دوربین های هوشمند کاهش یافت سرعت غیرمجاز بود. با رصد رفتار رانندگان دیدیم معمولا افراد با نزدیک شدن به دوربین سرعت خود را کاهش و پس از آن سرعت را افزایش می دهند، از این رو متوسط سرعت بین دو دوربین را کنترل کردیم که با این اقدامات رفتار رانندگان بهبود یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای کاهش نقاط حادثه خیز گفت: اولویت ما آشکاری سازی این نقاط است تا رانندگان قبل از رسیدن به این نقاط از آن مطلع شوند و پس از آشکار سازی نسبت به رفع آن ها اقدام می کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد