موضوعات داغ

اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو از هفته آینده

عکس مطلب اول
بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مسئولین اعلام کردند که در سیستم حمل و نقل عمومی احتمال شیوع ویروس کرونا حدود 26 درصد است و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود. بعد از اتمام تعطیلات نوروز مسافران اتوبوس ومترو زیاد شدند و عملا اجرای طرح فاصله گذاری به گفته خود مسئولین اجرایی نشد، چرا که ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی امکان انجام این کار را نداد. مدیران شهری تصمیم گرفتند لااقل زدن ماسک را در مترو اجباری کنند. ابتدا این پیشنهاد ابتدا از سوی ستاد مقابله با کرونا رد شد، اما درنهایت ستاد کرونا تصمیم گرفت که زدن ماسک در مترو اجباری شود. بعد از اینکه خبر رسید استفاده از ماسک در مترو اجباری شده است، مدیران شهرداری برای انجام این کار اعلام آمادگی کردند و قرار شد مکان هایی را در ایستگاه های مترو برای توزیع ماسک درنظر بگیرند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص استفاده مسافران از ماسک در مترو گفت: باید هماهنگی‌های لازم برای اجرای این کار صورت گیرد و مذاکراتی بین شرکت بهره برداری متروی تهران و وزارت صمت برای تهیه ماسک صورت گرفته است.
وی در خصوص میزان ماسک توزیعی در مترو گفت: به قدر نیاز این ماسک توزیع خواهد شد و شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که مکان هایی را در ایستگاه ها برای توزیع ماسک قرار دهد.
انتظامات از ورود افراد فاقد ماسک به مترو جلوگیری می کند
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: هماهنگی های لازم با انتظامات شهرداری صورت گرفته تا اینکه پروتکل به درستی اجرا شود و از ورود افرادی که فاقد ماسک هستند به مترو جلوگیری شود.
علیخانی در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو گفت:‌ با توجه به ازدحام جمعیت انجام این کار شدنی نیست، اما باید در مترو حتما شهروندان ماسک بزنند، همین دیروز در آلمان اعلام کردند که استفاده از ماسک اجباری باشد ما فقط استفاده از ماسک را در سیستم حمل و نقل عمومی اجباری کرده ایم.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که ماسک در اتوبوسرانی چطور توزیع می‌شود، گفت: در حال هماهنگی هستند.
وی با تأکید بر این موضوع که مردم هم باید رعایت کنند، گفت: این را هم بگویم که اکثر شهروندان رعایت کرده و ماسک می زنند، ولی ما از شهروندانی که از ماسک استفاده نمی کنند می‌خواهیم با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده حتما از ماسک استفاده کنند.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که از چه روزی از ورود افراد فاقد ماسک به مترو جلوگیری می شود، گفت: به نظر من بهتر است از امروز اجرایی شود، اما باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا از ورود این افراد جلوگیری شود، البته جلساتی هم در این زمینه گذاشته شده است.
گفتنی است در چند روز اخیر بر اساس خبرهای منتشر شده قرار است استفاده از ماسک در مترو اجباری می شود، اما هنوز سازوکار مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. قرار است دولت ماسک را با قیمت یارانه ای توزیع کند و مدیریت شهری هم غرفه هایی در مبادی ورودی مترو برای این منظور درنظر بگیرد. هنوز زمان دقیق اجباری شدن ماسک در مترو مشخص نیست و مدیران اعلام می کنند احتمالا از هفته آینده این کار اجرایی می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد